Hon är borta =(

A

aenglah

Igår fick min älskade Zacha somna in blott 9,5 år.
Jag kan inte sluta att gråta och förstår fortfarande inte att hon är borta.

För mindre än en månad sedan kunde hon helt plötsligt inte kissa. Vi åkte till albano och efter att ha blivit tömd på urin kunde hon kissa igen.
De kunde se en tumör på ultraljud men inte i närheten av urinblåsan och inga andra prover visade på något som kunde stoppa upp kissandet.

Hem, boka in en operation för tumören den 28 december. Under tiden fram till operation verkade hon först må lika bra bra som vanligt men sen blev det värre. Fick problem med nerverna på vänster bakdel och hade svårt att bajsa.
Veterinären lät ändå positiv, och jag hade hoppet uppe.

Natten till operationen hade hon svårt att komma till ro och gnällde och jag kände att hon måste ha ont.

Lämnade in henne klockan 8 och sedan ringde veterinären vid 11 och sa att dem hade öppnat henne och tumören gick i urinblåsa och genom aortan och var stor som en handboll. Det fanns inget dem kunde göra och vi åkte dit ilfart hela familjen och tog farväl, dem höll henne i narkos under tiden så att hon skulle slippa vakna upp innan.

Det känns så hemskt, jag vet att beslutet var rätt men hon var en stor del av mig och jag kan inte förstå att hon är borta.

Att jag aldrig mer får pussa eller klappa. Att aldrig mer ligga sked eller se barnen krypa intill och mysa. Att mitt fjärde barn inte kommer växa upp med henne är en sådan sorg. Det känns så TOMT :cry:

Sv: Hon är borta =(

Beklagar verkligen sorgen :(
Du har utan tvekan tagit rätt beslut och hela tiden haft hundens bästa i åtanke, något du ska vara stolt över.
Sorgen försvinner aldrig men blir lättare att leva med efter ett tag, på något sätt går det.
Försök uppskatta tiden ni fick tillsammans och vet att du gjorde allt du kunde för henne.
Skickar massa styrkekramar till dig

Sv: Hon är borta =(

Usch, så sorgligt! Förstår att det blir en chock när veterinären var så positiv och så ser det så annorlunda ut när de ser verkligheten. R I P Zacha! :cry:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 908
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag behöver bolla lite angående min gamla byracka här hemma ;) Han är gammal som gatan men relativt pigg. Han sover mycket men springer...
Svar
5
· Visningar
9 025
Senast: Lime
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 336
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar