homme d´honneur xx 1055

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black_famous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 157
B

black_famous

jag har ett sto dräktigt med den hingsten och är väldigt nyfiken på om det finns nån här på buke som har en avkomma efter honom.
visa gärna bilder och berätta hur dom är i psyket är jätte nyfiken:bump:

mvh emmie

Sv: homme d´honneur xx 1055

Jag har ! Valack född 2003 .. Började sin karriär som löp häst men fick en känning på senan så jag köpte ut honom och har honom nu som rid häst .. Mycket klok och lätt för att lära. Men är lite sen i sin utveckling .. Lite valpig fortfarande ..

Va full i skratt jag blev när jag läste om din valack, låter precis som vår också fyraårig valack efter HH. Har också varit galoppör till vi köpte honom i maj-07.
Till Ts mkt snäll och trevlig men busig och omogen . Vill gärna undersöka och bita i allt. Odräglig om han inte får utlopp för sin energi men aldrig elak.Lättlärd och vill gärna vara tillags. Lite lat när det ska arbetas i dressyr.Hoppar gärna och bra .Inte speciellt tittig.

Hur hoppar era avkommor?:) Jag hittar inget om hoppförmåga hos avkommorna, så jag vill gärna veta

Vi har inte hunnit hoppa så mkt med honom ,endast enstaka hinder på max 80-90 cm. Han hoppar med god teknik ,bra på att bedömma avstånd och orädd , men ibland glömmer han helt att hoppa,bara springer rakt igenom.Får väl se när vi kommer igång med riktig träning efter jul(hoppas Jag).Han är en riktig olycksfågel och har nya sår dagligen så en hel del tid har gått åt till konvalecens.

Hahaha :P Galet ! Tänkte direkt på min lill-kille när jag läste ditt inlägg

Jag började med att ta lite små skutt i skogen över något litet träd. Gick jätte bra. Häromdagen red jag ut en sväng och passerade då ridskolan och där stod hinder uppställda på hopp-banan. Så jag styrde dit ! Travade mot ett hinder på max 20-25 cm men han bara spetsade öronen och "hoppade" över. Och det var första gången han gick emot ett riktigt hinder. :D

åh vad kul att höra kan ni inte lägga in bilder på era vackra hästar? är väldigt nyfiken....:bump:

Ska be dottern lägga ut någon ,hon har dem på sin dator. Han är brun med sned bläs.Ca 163 cm hög och långbent. Börjar bli maffigare nu med lite mage så han ser inte lika fullblodsaktig ut längre.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 043
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 708
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 330
Senast: ginnies
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 730
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka