Holländska (tyska) tävlingsresultat

C

Cronis

Någon som vet vart man kan hitta det?

Vårat avelssto (född och uppvuxen i Sverige) exp. utomlands i ung ålder, och tävlades i Holland och/eller Tyskland upp till svår klass i hoppning, tills hon köptes tillbaka hem till Sverige.
Vart kan man hitta resultat?

Jag vet inte vilka år hon tävlade, men hon är född -89, så frågan är om det finns dokumeterat..?

Någon som vet? :confused:

Sv: Holländska (tyska) tävlingsresultat

Några nyfikna tydligen, men ingen som vet?

Det är svårt att få tag på resultat från Holland. Tyskland däremot funkar ibland, men de har ingen databas liknande våran.

Oftast så funkar det bäst att söka på google på hästens namn + far. Du vet inte ryttare gissar jag?

Annars kan du maila tyska förbundet. www.fn-dokr.de

(Helt hopplös hemsida...)

/C

Nej ryttare har jag ingen aning om. Jag har funderingar på att ringa uppfödaren till stoet (stuteri). Och prata med dom. Men det är ju pinsamt :o:p Dom kan ju veta mera, men det kan å andra sidan va liet kul att leta liiite själv, dock med hjälp av halva buke oxå :D

Antar att man inte kan skriva på svenska till förbundet :angel:

Jag skulle också vilja veta detta!:banana: Men jag var inne på sidan och jag hittade inte ens mailadressen :o

Nu har jag googlat, å hittar inte ett skit rent ut sagt :o

Jag har en holländsk häst som jag vet hade tävlat lite där innan vi köpte henne. Mamma ringde till Holländska ridförbundet och frågade om tävlingsresultat med endast namn och reg nr och de kunde se vad hon hade hoppat. Hon frågade även om mamman till den andra hästen och kunde då få veta hennes resultat som jag tror var från 80 talet.
Lycka till :D

The_grinch skrev:
Jag har en holländsk häst som jag vet hade tävlat lite där innan vi köpte henne. Mamma ringde till Holländska ridförbundet och frågade om tävlingsresultat med endast namn och reg nr och de kunde se vad hon hade hoppat. Hon frågade även om mamman till den andra hästen och kunde då få veta hennes resultat som jag tror var från 80 talet.
Lycka till :D

Ja men din häst är holländsk, och reggad där.
Min är svenskfödd, och såldes till holland/tyskland, och tävlades där, köptes tillbaka till sverige efter avslutad karriär. Det gör nog skillnad.

Plus att jag inte kan prata tyska.:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 418
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka