Holländsk databas med stamtavlor?!

Cyllene

Trådstartare
För ett par årsedan så var jag "demo-medlem" på en holländsk hästsite med stamtavlor. En ruskigt bra sådan...

Jag har för mig att jag läst här att man inte längre kan bli medlem där utan kostnad - men är det någon som har länken, vet av det kostar eller rent utav råkar vara medlem?

Jag söker stammen på ett holländskt sto samt info om hennes avkomma...

/C - tacksam för hjälp!

Det är nog HIS du tänker på.
Det kostar runt tusenlappen per år.
Om det är något du undrar över, så kan du pma mig, då jag har ett par månader kvar.
Det är ju långt ifrån alla som är med tyvärr...
Jag kan kolla om hon är med, så du vet om det är "lönt", om du vill.
Länken är
http://www.horses.nl/his/2003/index.html
mvh

Åh, det vore jättesnällt!

Nu har jag inte hela stammen här, men jag ska se om jag kan få tag på den idag.

Hon heter Reliza, född 1998. Jag vet inte vem hon är efter men sen kommer Furioso II - Uppercut**. Hon fick ett föl 2002, vi vet inte med vilken hingst hon var betäckt.

Jag återkommer med fadern!

Tack! :)

Dessvärre inte shetland! ;)
Européer över ponnymåttet, kan man nog säga.
Den är underbar, men dessvärre lite inkomplett, med tanke på att de tar såpass väl betalt.
Hingstmödrar är alltid med, men jag har ett sto vars släktingar är betydligt mer "berömda",
än den som lämnade en hingst. De har gått supert i aveln och gått svår h själva. Men det är bara "hingstmodern", som är med....

mvh

Jag hade lite fel - här är stammen:

e. Furinos u. Uliza e. Uppercut xx
Uppfödare: F Davids

Med andra ord så är nog Furinos efter Furioso II!?

/C

Hittade honom på Delmar. Hittade även ett sto vid namn Ruliza efter Furinos med Relizas mamma Uliza som mormor!!

Kul. :)

Hon finns dessvärre inte med i HIS.

Om Furinos finns det lite uppgifter, som inte finns på Del Mar.
Fickk licensen -86 i Verden.
171 cm och ar 56.2% fullblod. Gjorde sitt test i Adelheidsd 1987. Han kom som nummer 23 av 45, med totalpoäng 99,47. I hoppning var han något bättre.
Han har en son, som blev licensierad -94 i Salzwedel. Det finns inga siffror ang testet.

Har varit inne och sökt på alla namn (ston) du har angivit, men ingen av dem är med i HIS.

Skriv till kwpn, och be om föllistan. Eller maila dem, det går fortast. Normalt får du svar momentant, men det verkar som de har haft lite mycket i det sista! :)

Lycka till!
mvh

Det var just det med "raser"! :D

Men det skulle inte förvåna mig om det finns en bra databas, med shettisar...
De har ju varit lite mer aktiva vad gäller den biten, än vi svenskar!
mvh

Skulle du kunna hjälpa mig också?

Jag letar efter info om Briseis 83.1956 Stb./19268 e Utrecht 338 Stb u Penelope 19212 Stb, vore jättetacksam om du kunde kolla upp henne eftersom jag inte har så stor koll på holländarna :o

Dom har ju inte det. Man får maila och dom är väldans sega med svaren. Fast i Sverige finns ju en kanonbra webstambok - sån skulle det finnas för alla raser. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar