Hökrubba eller liknande

Immer

Trådstartare
Är det någon som har en bra variant av hökrubba i sitt stall?
Haybar tycker jag ser ut att vara jättebra, men går det att få tag i sådana i Sverige?

Vi ska bygga stall i januari och har funderat på att sätta hökrubbor i hörnen, eftersom Besten är så duktig på att bädda med sitt hö :crazy: De andra två äter upp vartenda strå, men jag tänker ändå sätta in hökrubbor i alla boxarna.

Jag vill gärna se bilder på era lösningar! :bow:

Immer

Sv: Hökrubba eller liknande

Jag har en brochyr med ett telefonnummer på som jag fick i Falsterbo i somras. Skickar det i ett PM till dig.

Senast ändrad:

Snälla, snälla Masse eller Immer. Skicka numret till mig också!

// M

Såg du bilderna från Wången i senaste Ridsport? Jag tycker att den varianten är jättebra och ångrar lite att jag inte gjorde så i mitt stall.

Jag har en brochyr med ett telefonnummer på som jag fick i Falsterbo i somras. Skickar det i ett PM till dig.

Jag villockså ha!!

/Alexandra - som allvarligt övervägde att importera HayBars redan för flera år sedan, men frakten blev så sjukligt dyr..

Jag har ju löst det dels med IKEA-kasse (åt damen jag inte vågade ha häck åt), och lågt placerad höhäck.

Men jag har svårt att se en bättre lösning än HayBr, och var det inte för att frakten skulle gått lös på över 1000 kr så hade jag beställt de från England redan för tre år sen eller när det nu var de kom.

HayBar: http://www.haybar.co.uk/

Mina lösningar: https://lagring.storegate.se/user/share.aspx?id=2f745dca-34ff-4b5f-bf95-8d874083421f (blunda för att det är taget innan högtryckstvätt)

Oj vilken enkel lösning det var ,den borde man kunna göra en liknande själv.
Finns det inget företag som kommer att ta in dom till Sverige då?
Den skulle vara super till min ena häst ,han går inte att ha påsar till han bara tar sönder dom ,galler häck törs jag inte.

Och det är jag tacksam för. :bow:
Igår beställde jag fyra stycken.

Immer

Hoppas du blir nöjd. Jag kommer att höra av mig efter tag och se i fall det är något att ha. Ska renovera hela stallet under det här året.

Masse

De finns i Sverige. Jag har skickat ett PM till dej.

Immer

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 221
Senast: Efwa
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 637
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 865
Senast: Buck
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama