Höjda från Lokal till Regional

S

speedygirl

Jag undrar när ni tycker man ska höja sig från Lokal till Regional? Är nu ute och tävlar på lokal och då Lätt D & C. Framöver ska det bli Lätt C & C, men när anser ni att det är dax att höja sig. Tycker ni att man ska bli något placerad innan? Ponnyn går framåt och hoppar allt, stannar inte i första taget. Hoppar enkelt en bana på Lätt B nivå!

Tänk på att vad som är lokal och regional varierar mycket över landet! Det har jag lärt mig på Buke! :)

Här nere i skåne brukar lokal vara L:D, L:C, L:B. Regional L:B, L:A. msvB, msvA. I norra sverige kan L:D vara på lokalnivå eftersom de inte har så många tävlingar.
Så skillnaden lok - reg varierar.

Tänk vad man lär sig på Buke! :)

Tänk istället vilka klasser du ska rida. Inte vilken status det är på tävlingen.
Klassen är ju densamma. Åtminstonde i mina trakter. :D

På så pass låga höjder brukar det inte vara någon större skillnad på lokal och regional. Skillnaden kan ju i princip vara att det är lite "tittigare" hinder och kanske lite svårare bana. Om ponnyn hoppar "allt" så borde det inte alls vara några problem att gå en regional.

Ja, det är ju egentligen ingen mening att bara tävla Lb på regional nivå när man lika gärna kan rida lokalt. Men sen när man ska rida Msv mm. så finns de på de regionala.

Det är väl mer när du ska gå upp i en högre klass, tävlingsmässigt skiljer sig inte lokal och regional så mycket, förutom att det genast blir dyrare att tävla regionalt = Dyrare licens, hästen ska ha licens, veterinärbesiktning och oftast dyrare start/anm avgifter.....

som några andra har sagt tänk bara på vilka klasser du ska starta och tänk inte på om det är reg. eller lok.
Men genrellt sett så är ju en LB bana på regionaltävling svårare än en LB på lokal.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 393
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 272
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka