Här säger det att det finns ingen brist på lucern och kommer inte finnas heller, problemet är bara transporterna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen aning, frågade inte.hur mkt hade de kvar?
Här säger det att det finns ingen brist på lucern och kommer inte finnas heller, problemet är bara transporterna.
nä antagligen inte.Här har jag bara sett Krafft uttala sig. De hävdar att deras lager kommer inte ta slut men de hinner inte få iväg nog just nu. Övriga producenter har inte uttalat sig såvitt jag vet. Jag tror många inte än riktigt kan överblicka hur mycket som i slutänden kommer behövas?
Jag har pratat med dem och de har ungefär en pall kvar.Ingen aning, frågade inte.
Ok. Tänkte på andra hästägareIngen aning, frågade inte.
RS höjer spånpriset 1/8 pga råvarubrist.
Här kan leverantörerna av lucern inte ge leveransbesked. Väntat i 10 dagar på mitt hack. Försäljaren väntar på 80 pall med 21 säckar/pall. Leverantören kan inte ge besked om leveranstid då tillverkaren inte kan ge något besked om när de kan leverera.
Ringde dem senare i em från jobbet, tänkte inte på att fråga när jag var där.Ok. Tänkte på andra hästägare
OkRingde dem senare i em från jobbet, tänkte inte på att fråga när jag var där.
Ransonering i kompisens stall. Max 10 kg hösilage per häst. Gäller redan nuVi kommer få ransonering i vårt stall. B-ponny - 5 kg, C-ponny 6 kg, D-ponny 7 kg och stor häst 10 kg.
Vet inte alls vad det är för ågot de fått tag på eller vad det kommer att kosta heller. Har dock hittat lite eget hö som jag kommer ta hem och dryga ut med (vår ponny brukar äta 10 kg/dag vintertid).
Nu har jag det klart hur det blir för mig, hälften av vinterfodret är slaget och balat från egen mark (inhyrt jobb) och hälften köps från min höbonde plus bokat upp halm och spanmål.
Första året med inplastat hö.
När jag började med storbal ca år 2000 så kostade en bal 200kr.Det där är nog olika. När jag började köpa eget i storbal -07 så betalde jag 300:-/bal förra året betalade jag 450:-/bal. Två olika bönder men bägge har höjt under den period jag anlitat dem.
nej jag klagar inte på kostnaden utan vill påvisa att det visst finns folk som höjer