Höjd på terrenghinder...

P

Puss_Alice

Någon som vet hur höga (ca) terränghindrena är i debutant fälttävlan för c-ponny? Är de lika höga som i banhoppningsmomentet? Tacksam för svar! ;)

Sv: Höjd på terrenghinder...

Dem har tagit bort debutanden så de finns 70 klass vilket är de lägsta. där är terränghindrena max 70 cm. :) (kan va så att häckar får vara högre? )

Sv: Höjd på terrenghinder...

Någon som vet hur höga (ca) terränghindrena är i debutant fälttävlan för c-ponny? Är de lika höga som i banhoppningsmomentet? Tacksam för svar! ;)

Läs tävlingsreglementet.
Finns HÄR Klicka på "TR IV"

Se tabellen på sidan 45 för banhoppningen.
Kat I & II ponny är maxhöjd 75cm

Se tabellen på sidan 41 för terrängen
Kat 1 & II ponny är maxhöjd:
Normala hinder: 70cm
Häckar: 90cm (fasta delen 70cm)
Trippelbarr: 80cm
Uthopp: 80cm plan mark och 90cm sluttande mark

Så.... JA det är ungefär lika högt som banhoppningen

/Max

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 091
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 727
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka