Höjd på ridponnyhingst?

F

Flundran

Någon här som vet hur hög ridponnyhingsten DE GOEDE REE METALL BRP 14 är? Hittade inte det på varken ägarens eller RSF hemsida. Är sugen på att använda honom på mitt rp-sto nästa år.

Flundran

Sv: Höjd på ridponnyhingst?

Tack! Pinsamt, jag hade inte kollat ordentligt! :crazy:

Är det någon här inne som har betäckt med honom i år?

Tyska och Holländska Hingstar mäts på central hingstpremieringav en mätman.

Premieringar brukar vara sent på hösten eller tidigt på våren, då hingstarnaännu inte nått biologisk ålder av tre år. Sedan tillkommeratt det är direktmätning med hingstarna på lång rad.

Av den anledningen är hingstarnas höjd som anges efter avelsvärderingen och som i avelssammanhang skrivsi hingstkataloger och liknande tämligen osäkert.

Metalls 147 cm är en mankhöjd som finns i hansavelsvärderingsbevis.

Metall kan när han mäts i Sverige komma att bli sammaeller något annat.

Peråke

Tack! Pinsamt, jag hade inte kollat ordentligt! :crazy:

Är det någon här inne som har betäckt med honom i år?

Jag har ett sto e. LV Elegant som jag betäckt med Metall. Har sett honom i verkligheten. Han är en mycket fin hingst, så det ska bli spännande att se hur avkomman blir!

Elegant är en intressant hingst som jag funderar på att använda också innan han blir för gammal, hoppas ägarna löser licens i RSF så jag kan använda honom!

Jag blir nästan lite avundsjuk på din kombination Metall -Elegant! ;)

Du har ingen bild på ditt sto?

Flundran

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 546
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 881
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka