Sv: Höhäck

Jaha, förlåt. Jag var dålig på att läsa tråden ordentligt. My bad. :bow:
Nu vet jag inte riktigt hur sakta det ska gå för dem att få i sig maten men jag hade nog köpt ett kompostgallet (ett sånt grönt, stadigt med mjuka kanter) och sen bara bundit/häftat fast det ovanpå pallen. Så att man kan öppna det som en lucka och lägga på höet och sen spänna fast det över det.

Det beror ju på hur mycket ni fodrar också. Vi utfodrade i många små häckar varje dag så det blev inte så många kilo på varje pall, därför hade detta fungerat för vår del.

Senast ändrad:

Ojdå! Jag väntar nog med att göra hålen större tills jag ser hur det funkar :D
Jag vill bara få hem den nu och börja bygga å testa!!

Vi har 4 hästar, så jag tänkte att 2 st höautomater borde räcka utmärkt!

Vi har i år skaffat två profarma gummiringar som vi hittills är väldigt nöjda med. De är lätta att flytta på. I år har vi ensilagebalar så då trär vi bara på gummiringen på så vis hålls maten på plats och det blir väldigt lite spill. Regn och snö gör inget eftersom de äter upp maten på några dagar och det finns gott om plats för alla hästar

Det kan nog vara klokt :-), särskilt om du ger hösilage.

Du får rapportera sedan, med bilder och mätningar av hur lång tid det tar för dem att äta upp maten genom nätet.

Här finns lite fler bilder på min hölåda.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Lars L
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar

Hästrelaterat