Högtryckstvätt

Fodong

Trådstartare
Jag tänkte köpa en högtryckstvätt.
Den skall användas till biltvättning, fasadtvätt (med lågt tryck), stenhällstvätt, tralltvätt osv.
Den ska ha inbyggd tvättmedelsbehållare.
Den ska bra och av god kvalité, men ingen proffutrustning. Jag vill ha en prisvärd hemmavariant.
Är det nån som har koll på vilka märken och modeller som är bra och var man ska hitta bra priser?

Sv: Högtryckstvätt

Kärcher är bra. Finns modeller för runt 1000-1500. Duger gott till hemanvändning.

Vi har en Kärcher och en Alcon. Av dem gillar jag Alconen bäst för den har längst slang:D

Brorsan köpte en Nilfisk Alto på jula när de hade nån kampanj, tvättade stallet med den och det blev bra det med... (det är den som de har i paket med terasstvätt för 795.-) Ganska prisvärt!

Hemma har vi en Alto som går på 3 fas. En otroligt stark maskin. På jobbet har jag en Kränzle. Fungerar väldigt bra och kräver inte så stor plats när man ska förvara den. Finns i olika prisklasser men Kränzlen låg nog på runt 5000:-. Det var iofs sig deras starkaste högtryckstvätt som gick på vanlig stickkontakt.

Har 15 meter slang till båda och det är en nödvändighet om man ska tvätta husfasader. Gör ganska mycket i räckvidden mot bara 10 meters slang.

Jag har en Nilfisk Alto C 120.2. En ganska enkel variant, men inte en av de allra billigaste. Den duger bra för mig.

Du får förresten gärna låna den om du vil prova hur den är. :)

Senast ändrad:

Kärcher är bra! Använde vi på jobbet (Tvättar ca 3000 gravstenar om året) och stenplattor mm mm.

Finns bla på ge-kås för en liiite billigare peng. Men tycker ej de e dyra iaf! Ligger från 1000kr och uppåt.

Kärcher är bra! Använde vi på jobbet (Tvättar ca 3000 gravstenar om året) och stenplattor mm mm.

Finns bla på ge-kås för en liiite billigare peng. Men tycker ej de e dyra iaf! Ligger från 1000kr och uppåt.

Hur kraftfull bör man ha för hemmabruk tror du?

Jag har en Nilfisk Alto C 120.2. En ganska enkel variant, men inte en av de allra billigaste. Den duger bra för mig.

Du får förresten gärna låna den om du vil prova hur den är. :)

Tack:laugh: Fast jag är för lat för att låna sånt, då måste de ju vara så rena och fina när man lämnar tillbaka dem:p
Jag får hel enkelt lita på er:cool:

Hur kraftfull bör man ha för hemmabruk tror du?

Skulle välja en mellanvariant. Dvs inte den minsta iaf! Det verkar ju som om ni ska använda den ganska mycket iaf!

Skulle nog satsa på nån av dem i K3 serien.

Du kan läsa om dem här: http://www.karcher.se/se/Produkter/Privat_bruk/Utomhus/K3_hoegtryckstvaettar.htm

Priserna på dessa ligger på ca 1700kr-2500kr. Det beror på var du köper den.

du kan se lite varierande priser här: http://www.prisjakt.nu/search.php?query=k%E4rcher+k3

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Acto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 951
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi För några veckor sedan köpte jag en hästtransport, ett Ifor Williams 1,5-hästars, årsmodell -14. Köpte den från ett dödsbo, en kvinna...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka