Högt protein och låg energi

bejkonfis

Trådstartare
Hittade endast gamla trådar så jag startar en ny.

Jag vill gärna ha tips på foder med mycket protein och lågt energiinnehåll

Sv: Högt protein och låg energi

Soja tex har 380 i smb rp och 12,6 Mj

Lusern 100 smb rp och 8,8 Mj (tror detta gäller kraffts lusern)

krafft muskel. men vissa hästar (min...) tycker inte det är jättegott ;) men han dissar visserligen alla kraffts pellets. blir inte lika god gröt av dem tydlgein ;)

Senast ändrad:

Saracen Stamm 30. 249 g smrprt och 11,9 MJ. Dock väldigt mycket mineraler och vitaminer också, så det beror ju på om det behövs.

Ja då står det fel. Men den svenska hemsidan är nog inte klar än, dom har stressat för att få upp alla värden och info på svenska och enligt svenska riktlinjer på värdena osv, så det har blivit något fel i farten.

Jag ska meddela dom detta. Sålänge kan du ju kolla på Saracens engelska sida, inte alla värden står med där dock men det får man om man efterfrågar. Mineraler osv står ofta i % också.

Men mina värden stämmer :)

Misstag kan alla göra. Jag har själv råkat lägga ut fel info på min hemsida så jag vet att det är lätt gjort.

Hur som helst så tror jag de flesta förstår att det är ett skrivfel med de värdena.

Varför skulle det vara självklart att det är skrivfel?
Då är det bättre att de inte lägger ut några siffror alls.
Foderfabrikanter verkar blanda i precis vad som helst i sina foderblandningar nu för tiden.

Varför skulle det vara självklart att det är skrivfel?
Då är det bättre att de inte lägger ut några siffror alls.
Foderfabrikanter verkar blanda i precis vad som helst i sina foderblandningar nu för tiden.

Men ärligt, ta upp det med försäljaren.

Jag har gjort det nu och fick en alldeles utmärkt godtagbar förklaring, men hur som helst ville TS ha tips på foder och jag tipsade om ett som passar in på kriterierna och som jag själv är väldigt nöjd med för övrigt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 322
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 324
Senast: Kajsalisa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar