höger eller vänster hand.

Sv: höger eller vänster hand.

Min tös visade redan runt ett års åldern att hon föredrog vänster hand när hon skulle lyfta saker etc.

Hon var nog runt tre när hon enbart använde vänster hand!

Det är som alltid med barn ganska olika men när de börjar äta själva å vilja rita å lyfta saker som man ser vilken hand dom föredrar!

Elivia som blir 3 nu i augusti har ända från börjat använt vänster hand till allt. och det gör hon även nu.

Lillasyster som snart är 1½ använder båda händerna men det börjar mer och mer luta åt högerhanden.

Min tvååring är väldigt hö hänt. Jag brukar ge honom saker i vä hand (jag är vä-hänt) men han har alltid bytt till höger.

Så gör min oxå.

Vid 1 ungefär när han börja äta med bestik börja han med att alltid ha gaffeln i höger.
Men innan var det 50/50. Och innan halvåret tycker jag de var mest vänster.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 698
Senast: Soapbubble
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 937
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur