Högenergifoder till kräsen hund?

Gabriol

Trådstartare
Jag har en otroligt kräsen herre här hemma och har svårt att få i honom tillräckligt mycket mat. Ibland går det nästan att få i honom hela dagsransonen, men oftast får jag inte i honom hälften ens. Han behöver lägga på sig lite i både hull och muskler.

Vad tror ni om att börja ge honom ett högenergifoder? För då borde jag ju kunna ge mindre mat, men han får ändå i sig allt han behöver? Eller är det inte så enkelt? ;)

Vad tror ni?

Sv: Högenergifoder till kräsen hund?

Det är en bra idé. Foder med mer fett brukar dessutom smaka godare.

Var bara noga med att han inte blir för tjock.

Jag har en otroligt kräsen herre här hemma och har svårt att få i honom tillräckligt mycket mat. Ibland går det nästan att få i honom hela dagsransonen, men oftast får jag inte i honom hälften ens. Han behöver lägga på sig lite i både hull och muskler.

Vad tror ni om att börja ge honom ett högenergifoder? För då borde jag ju kunna ge mindre mat, men han får ändå i sig allt han behöver? Eller är det inte så enkelt? ;)

Vad tror ni?

Färskfoder ?

Absolut.

+1 Jenka
Fett för smaken o för att få energi, protein för att bygga muskler.
Vom og Hundemat är ett mycket bra färskfoder.

Natrurligtvis finns det bra torrfoder oxå, det är dock inte min starka sida. Dessa kan då kombineras med t ex Nordic lax, ett färskfoder gjort på enbart fet o fin lax, dock är det ej ett helfoder.

mvh

* delvis kl*

Lånar tråden lite halvt, om det är ok TS?

Men om färskfoder inte är ett alternativ då? (pga platsen man bor på, inte brist på frysutrymme för det går att lösa betydligt enklare.)

Något bra torrfoder som det är mycket fett och protein i? Min herre går idag på Standart Extra + laxolja, men rör sig för mycket och får i sig för lite för att han ska se ut som någonting annat än ett spjälstaket... Har kikat lite på Acana Sport Agility, någon som har erfarenhet ifrån det fodret?

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 857
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 570
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka