Hög djurgrind?

Angel

Trådstartare
Någon som vet om det finns djurgrindar att ha inomhus i fullhöjd? Alltså en sån man har i dörröppningar. Hittar bara de som är max runt 110 höga och de hoppar ju till och med min slökatt över. Vill kunna vädra och ha ytterdörren öppen utan att han kan komma ut men börjar misstänka att det enklaste blir att byggga någon egen nätdörr eller liknande.

Finns gör det, men dom är dyra. Tänker på modell gallergrindar som försäkringsbolagen kan kräva om man har dyra samlingar.

tänker att man antingen kan bygga en nät dörr att hänga på gångjärn man satt upp på befintliga karmen eller att man bara har sätter ihop 2-3 kompost galler med buntband och kilar in i dörröppningen.

Ställ kompostgaller där, sen skruva 2 krokar, en på vardera sida dörrkarmen, så kan du hänga ett till kompostgaller på höjden. Borde bli högt och stadigt

Kompostnät är inget alternativ, det blir för fult :o. Får bygga nåt av rådjursnät och träram i såna fall men är lat och ville gärna att det fanns att köpa. Dom vanliga "djurgrindarna" är ju inte jättedyra så hade hoppats på att det fanns högre också. :meh:

Kompostnät är inget alternativ, det blir för fult :o. Får bygga nåt av rådjursnät och träram i såna fall men är lat och ville gärna att det fanns att köpa. Dom vanliga "djurgrindarna" är ju inte jättedyra så hade hoppats på att det fanns högre också. :meh:
Är nog svårt att sälja. Dörrar har sällan standard storlek och är stort/otympligt att t ex beställa hem eller köpa av djuraffär..
Att göra en egen blir nog snyggast :) så kan du göra en svängbar dörr :p

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 287
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka