lakrits
Trådstartare
Jag har en tik på 9 år av blandras.
När hon ligger ner så ligger hon många gånger som en groda, med bakbenen rakt ut bakåt.
Vet att många hundar gör det så vi har bara tyckt att det ser lite komiskt ut.
Givetvis ligger hon som vanligt också.
För en vecka sedan ungefär säger min man till mig när jag kommer hem från jobbet att hennes ena bakben hade låst sig, sk. dumben, under dagen men det hade sedan släppt.
Jag har aldrig sett det på henne förut, han hade sett det någon gång innan.
Nu på morgonen så hände samma sak igen, utan att hon gjort något särskilt.
Jag funderar på om det är hennes liggande som groda under alla dessa år kan vara orsaken? Har hon fått höftproblem?
Är det någon som varit med om liknande eller vad tror ni? Kan det hända "bara så där"?
Det som gör mig lite orolig är att det hänt två gånger på ganska kort tid.
Jag förstår givetvis att en vetrinärs inrådan är det bästa men tänkte kolla med er här först.
När hon ligger ner så ligger hon många gånger som en groda, med bakbenen rakt ut bakåt.
Vet att många hundar gör det så vi har bara tyckt att det ser lite komiskt ut.
Givetvis ligger hon som vanligt också.
För en vecka sedan ungefär säger min man till mig när jag kommer hem från jobbet att hennes ena bakben hade låst sig, sk. dumben, under dagen men det hade sedan släppt.
Jag har aldrig sett det på henne förut, han hade sett det någon gång innan.
Nu på morgonen så hände samma sak igen, utan att hon gjort något särskilt.
Jag funderar på om det är hennes liggande som groda under alla dessa år kan vara orsaken? Har hon fått höftproblem?
Är det någon som varit med om liknande eller vad tror ni? Kan det hända "bara så där"?
Det som gör mig lite orolig är att det hänt två gånger på ganska kort tid.
Jag förstår givetvis att en vetrinärs inrådan är det bästa men tänkte kolla med er här först.