Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man är gravid får man åka och köpa godis på lunchen va? Eller en statoil-brownie kanske, eller en cocosboll, visst behöver barnet det?

Absolut! Jag sitter själv hemma och funderar på om jag skall åka och handla nu så jag kan köpa mig lite choklad, eller om jag kan hålla mig tills sonen skall hämtas på förskolan... Kroppen säger ÅK NU! Huvudet försöker säga vänta. Vi får se vem som vinner ;)
 
Absolut! Jag sitter själv hemma och funderar på om jag skall åka och handla nu så jag kan köpa mig lite choklad, eller om jag kan hålla mig tills sonen skall hämtas på förskolan... Kroppen säger ÅK NU! Huvudet försöker säga vänta. Vi får se vem som vinner ;)

Vem vann?

Själv ångrar jag nu mitt tilltag, mår lite dåligt och har chokladbananskum-uppstötningar (de är mycket godare på vägen ned :wtf:)
 
Angående BB-väskan. Jag utgår nog från den här listan. Fast böcker och tidningar tänker jag inte ta med, och istället för dator blir det padda. Min man ska ha med sig en extra skjorta samt en varm tröja ifall förlossningen pågår över natten. En del tar med sitt babynest men det tror jag vi introducerar först när vi kommer hem.

Måste nog ta itu med tvättningen så att vi har några bebiskläder att stoppa i väskan. Jag hade tänkt vänta till efter nästa vecka, när jag går på mammaledighet, men det kanske är bra att göra det tidigare. Idag är det prick en månad till BF. Majoriteten av våra kläder är förvisso begagnade så de är ju tvättade någon gång.
 
Idag drog jag för övrigt på mig mina mammajeans för första gången på två månader, och de passar fortfarande. Skönt, för vi ska på utomhusdop i helgen och det ska bli 10 grader och regn. Det är inte klänningväder ens för mig.
 
Angående BB-väskan. Jag utgår nog från den här listan. Fast böcker och tidningar tänker jag inte ta med, och istället för dator blir det padda. Min man ska ha med sig en extra skjorta samt en varm tröja ifall förlossningen pågår över natten. En del tar med sitt babynest men det tror jag vi introducerar först när vi kommer hem.

Måste nog ta itu med tvättningen så att vi har några bebiskläder att stoppa i väskan. Jag hade tänkt vänta till efter nästa vecka, när jag går på mammaledighet, men det kanske är bra att göra det tidigare. Idag är det prick en månad till BF. Majoriteten av våra kläder är förvisso begagnade så de är ju tvättade någon gång.

*Hoppas in från vinterföräldrar 2014/2015*

Det var en bra lista! Ungefär vad vi hade med när dottern föddes. Det var UNDERBART med choklad och fanta efteråt :D
 
*Hoppas in från vinterföräldrar 2014/2015*

Det var en bra lista! Ungefär vad vi hade med när dottern föddes. Det var UNDERBART med choklad och fanta efteråt :D

Jag var också väldigt glad över mina chokladbitar jag hade packat med mig! Den första maten jag fick efter förlossningen var Isterband och stuvad potatis, inte ALLS vad jag var sugen på... Blä.
 
Jag har en busig bebis i magen! Suck!

Idag på MVC så levde hon rövare när barnmorskan skulle lyssna på hjärtljuden, vilket resulterade i att hennes hjärtljud var för högt :banghead:
Hon ringde förlossningen och förvarnade dom att jag skulle komma in (då var kl.16 )
Jag ringde min man som var påväg hem så han kunde plocka upp mig och min dotter för att sen i halv panik ringa barnvakt, tack och lov kunde vi komma och lämna henne där på en gång.
Efter att ha åkt hem och panikpacka ihop godnatt kitt till dotra åkte vi och lämnade henne innan vi åkte till förlossningen ca 40 minuter bort.

Väl där så såg allt ut precis som det ska, tack och lov!

Men ett sådant äventyr pga av en busig bebis gör jag gärna inte om :yuck:
 
@heartstring jag utgår med från att det ska gå bra. Den förra förlossningen var dock otroligt smärtsam då värkarna kom vansinnigt tätt. Nu i efterhand har bm pratat om värkstorm. I värsta fall får man tydligen ge bricanylspruta för att få en paus. Kommunikationen med den bm som jobbade sist var inte heller spec. bra och denna gången kommer jag inte acceptera att någon pratar över mitt huvud. Vi ska med åka in så fort vi märker att det startar. Det gick ganska fort i slutet, iaf med deras mått mätt ;-)
 
@hvala det var en bra lista. Är ungefär det som behövs. Tar också med plattan för att ha något att göra efteråt sen. Ska nog packa ner lite godis och kanske något ätbart. Sist tog det tre timmar!!! Innan vi fick den "berömda" bb-brickan med fralla.... Tror vi ska festa till det med hämtmat ala sushi på kvällen sen. Maten på bb var inge vidare sist. Känns lite mer fest :D.

Jag passade på att tvätta alla kläder lite tidigare i somras när det gick torka tvätten ute. I det här vädret är jag glad att jag gjorde det. Hämtade massvis med bebiskläder hos lillsyrran så har knappt köpt ett plagg.
 
Var förresten på första aurorasamtalet idag. BM verkade helt underbar men det var faktiskt betydligt värre än jag väntat mig. Det blev så påtagligt det här med att jag ska föda barn (på ett eller annat vis) att jag inte visste om jag skulle gråta, spy eller svimma. Även BM såg att jag mådde dåligt :yuck:

Ska dit på ett gäng samtal till och därefter ska vi lägga upp en plan för hur vi gör. Hon var dock tydlig med att poängtera att det spelar ingen roll hur jag föder eller med vilken hjälp jag är inte sämre mamma för det :love:
 
Åh, jag ska ha rödvin, ska vi se det är november, lite ruskigt, jag ska ha ett stort glas amarone:d
Sedan ska jag gå helt banans i vårt icas helt eminenta delikatessdisk, salami, korvar, lufttorkade skinkor, ostar. 11 veckor kvar (blir säkert 13 :mad:)
 
Förra förlossningen; jag tvingade min man att svänga förbi ett nattöppet statoil på vägen in till förlossningen. Så medan jag låg och kved i baksätet handlade han Coca cola och Riesenkola som jag helt plötsligt fick för mig att jag inte skulle klara förlossningen utan. Jag är ingen stor konsument av dessa produkter annars, och inte blev jag det helt plötsligt under förlossningen heller, så colan åkte ut i vasken när vi åkte hem någon dag senare. Kolorna försvann nog till sköterskorna och våra besök. Chips däremot, det fick maken springa runt bland sjukhusets kiosker och köpa.

Så mitt tips är att ta med chips, jag tycker att det är lätt att bli saltsugen när man går igenom ett maratonlopp kombinerat med crossfit-stationer (dvs en förlossning typ)
 
Någon som har konstiga cravings här?

Min är rengöringsmedel. Ju mer kemikalier det luktar, desto gladare blir jag... Inser ju att det inte är nyttigt, men jag kan bara inte låta bli, sprejar allt som kan tänkas sprejas flera gånger om dagen, och det nästan vattnas i munnen på mig av doften :0 Var likadan med dottern också, vi har aldrig så rent badrum som när jag är gravid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 971
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp