Högskoleprovet

Shit vad tiden går snabbt:nailbiting:
Har det senaste inte pluggat mer än att jag läser matte 2b 3 dar i veckan + att jag läser en massa böcker. Men känner att jag måste ta tag i pluggandet inför hp lite mer ordentligt snart!
 
Jag har förbättrat mig avsevärt senaste veckorna, jag är så stolt över mig själv. Hoppas bara jag kan koncentrera mig på provet!

När ni pluggar, är er taktik att plugga på de delarna ni har lätt för så ni maximerar den poängen eller på de delarna ni har svårast för?
 
När ni pluggar, är er taktik att plugga på de delarna ni har lätt för så ni maximerar den poängen eller på de delarna ni har svårast för?

Jag pluggar med appen Högskoleprovet och jag pluggar på alla delar. Jag fick 1.1 på matten senast och 1.5 på svenskan men jag tränar på allt ändå men målet är ju att höja matten mer. Försöker att plugga lite varje dag men ibland sätter jag mig i 1-2 timmar och då blir det mest matte.
 
Hur går det för alla med pluggandet? Högskoleprovet närmar sig ju med stormsteg :nailbiting:

Känns som det börjar gå ganska bra, åtminstone på övningsprov. Använder mig också en hel del utav appen Högskoleprovet och försöker sitta en stund varje dag. Känner att matten klarnar mer och mer i takt med genomgångarna vi har i matte 2b kursen! Senaste jag gjorde ett övningsprov fick jag 0.8 på matten, skulle det mot förmodan gå lika bra på det riktiga provet kommer jag nog göra ett glädjetjut som kommer höras i hela grannskapet:D Detta vore en ordentlig ökning för mig, fram till för några månader sedan trodde jag andragradfunktioner, potensekvationer, eller ja all matte egentligen, var djävulens påfund. Just nu är jag inne i en ordentlig aha!- fas och känner mig nästan förvirrad av att jag faktiskt förstår. Haha, om mitt 16-åriga jag skulle nog trott att jag gått och blivit galen, då jag till och med tycker mattelektionerna är roliga idag!
 
Jag ska också skriva högskoleprovet på lördag och undrar en sak får man ha en linjal med markeringar för inches? Det står cm och mm på kallelsen så jag misstänker att man inte får det.
 
Pennvässare eller har dem det på plats? Min mardröm är att spetsen går sönder så jag kommer ha med mig flertalet blyertspennor :angel:
 
Pennvässare eller har dem det på plats? Min mardröm är att spetsen går sönder så jag kommer ha med mig flertalet blyertspennor :angel:
Jag skulle nog ta med mig pennväsare för att vara på den säkra sidan! Tror dock att de hade pennväsare i lokalen jag gjort provet i innan, men är ju smidigare att ha med sig:)
 
Aldrig fattat grejen med översteykningspennor men ska nog använda mig av de nu på lördag! Skitsmart att markera i texten när man läser
 
Pennvässare eller har dem det på plats? Min mardröm är att spetsen går sönder så jag kommer ha med mig flertalet blyertspennor :angel:

Långt ifrån alla provsalar som har pennvässare. Det är nog ovanligt att provsalar har det :) Så tag med dig din egna, alt kör stiftpennor skulle jag säga :)
 
Alltså jag har GLÖMT BORT att det är högskoleprovet på lördag! Tog en titt i kalendern och bara "...fan". Så gick det med det pluggandet. :angel:
 
Är det stressigt att hinna med att fylla i den där lilla lappen vad man svarat på frågorna för att kunna kolla det senare när facit släpps? Aldrig gjort det innan men känner att iår kommer jag nog vilja ha lite koll på läget :p
 
Är det stressigt att hinna med att fylla i den där lilla lappen vad man svarat på frågorna för att kunna kolla det senare när facit släpps? Aldrig gjort det innan men känner att iår kommer jag nog vilja ha lite koll på läget :p

funderar på samma, skulle behöva veta vad ja får för resultat på ett ungefär redan nästa vecka. någon som vet?
 
Är det stressigt att hinna med att fylla i den där lilla lappen vad man svarat på frågorna för att kunna kolla det senare när facit släpps? Aldrig gjort det innan men känner att iår kommer jag nog vilja ha lite koll på läget :p

Det beror ju helt på hur lång tid det tar att göra klart själva provet, första provdelen jag skrev första gången jag skrev provet fick jag jäkligt stressigt att fylla i den lappen. Men sen hade jag större hum över hur mycket tid jag kunde lägga på varje delfråga och nu har jag oftast minst 10 min kvar när jag svarat på alla frågor och tittat närmare på dem jag var osäker på. Då är det inte så stressigt att hinna fylla i... :)
 
ojojoj jag har inte hunnit plugga alls, inte så bra men har haft fullt upp med vanliga skolplugget, nåja sitter och går igenom lite matteregler, förhoppningsvis hjälper det lite. Lycka Till alla imorgon :)
 
Är det stressigt att hinna med att fylla i den där lilla lappen vad man svarat på frågorna för att kunna kolla det senare när facit släpps? Aldrig gjort det innan men känner att iår kommer jag nog vilja ha lite koll på läget :p

Om du inte märkte det idag, så kan det vara bra att veta till nästa gång att facit-lappen ges det tid till att fylla i efter provtiden gått ut. Du måste alltså inte fylla i den inom provtiden. Däremot bör du notera i provhäftet vilka svar du väljer, för du får tid att fylla i facitlappen efter att svarshäftet blivit insamlat. Annars går det bra att fråga provledaren om du glömmer bort, jag brukar alltid låta personer få kika på sitt svarshäfte och fylla i sin facitlapp (under uppsyn såklart) under rasten om det av någon anledning inte blev av innan.

Hur gick det för er alla idag? :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
569
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 134
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp