Höanalys...

ylvalill

Trådstartare
Ska för första gången själv skicka in höprover för analys (har tidigare år köpt analyserat hö) men vart skickar man det? Vet att AnalyCen gör analyser men det måste väl finnas fler ställen eller? Tänkte vara lite prismedveten för det var ju inte helt gratis med en analys....

Sen undrar jag också hur man skall skicka höet? Efter vad jag ghar förstått så skall man skicka ganska mycket så det går ju inte gärna att stoppa det i ett kuvert och sätta frimärke på...

Hur lång tid tar det innan man får svaret?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Foder & Strö Nu börjar det närma sig ev. Hästköp för mig. På vissa av stallen jag kollat på så sköter man foder och strö själv. Detta har jag lite...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 486
Senast: ameo
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 371
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar