E

embla

Har bara en fråga ang höengilage. Hur gör ni som köper från storbönder? Hur får ni det kollat om det är bra osv? Våran bonde lämmnar till större delen av oss som har hästar här hos oss. Men det sägs att han inte kan kolla detta, då han tar från så många olika ställen. Finns det något sätt man kan spara lite från vissa balar,och sedan lämmna in eller? :confused:

Sv: Hö

Om du menar analysera så kan du göra samlingsprov...Höensilage...hösilage menar du eller ?? Det finns 2 sätt att ta prover från redan inplastade balar. Endera tar du proiv från varje bal som öppnas...proverna fryser du in i frysen tills nästa bal öppnas. Tar längre tid, men ger bäst resultat...Eller så tar du prov från de plastade balarna med höborr och sedan måste du snabbt tejpa igen hålena du gjort...och detta med en spesiell tejp.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25