Hö på rundbal..

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare martiz73
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 013
M

martiz73

Har köpt in hö på rundbal, dock ej analyserat än....
Jag tycker att det fyker(bossigt) och dammar om höet, men de luktar gott..Ska de vara så....???
Fick nämligen höra att det "brukar" vara så just på rundbalar m hö....
Tyckte jag hörde ena stoet hosta härom dagen..Inge bra alls, så nu börjar man bli lite orolig att dom reagerar på höet...Bara att avboka dom andra 45 rundbalarna och hitta nu leverantör??
Kan tilläggas att hästarna (4 st stora ) går på lösdrift, höbalen står under tak...

Sv: Hö på rundbal..

Har köpt in hö på rundbal, dock ej analyserat än....
Jag tycker att det fyker(bossigt) och dammar om höet, men de luktar gott..Ska de vara så....???
Fick nämligen höra att det "brukar" vara så just på rundbalar m hö....
Tyckte jag hörde ena stoet hosta härom dagen..Inge bra alls, så nu börjar man bli lite orolig att dom reagerar på höet...Bara att avboka dom andra 45 rundbalarna och hitta nu leverantör??
Kan tilläggas att hästarna (4 st stora ) går på lösdrift, höbalen står under tak...

Nej jag tror inte att det ska vara så.
Jag har använt hö på rundbal i flera år och det ryker och dammar inte om mitt hö, och det har jag använt både till lösdrifts hästarna och till hästar i box.
Så jag tror att du kan ha fått tag på ett dåligt, alternativt gammalt parti hö...:o

Sv: Hö på rundbal..

jag tror åxå att det kan vara ett gammalt parti, det brukar bli mkt mer dammigt mot slutet,lagrings damm.
Men det bör absolut inte ryka av det.
Jag har bara storbalar och jag tycker inte att det dammar mer än annat hö, bara som sagt mot slutet.Då endast de yttre varven som jag då kasserar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 221
Senast: Horse1738
·
Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
3 191
Senast: Maria_81
·
Hästvård Hej alla på forumet jag har fått problem med min foderhäst. Vi har haft henne i ca 3 veckor och det har inte varit några problem förens...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 232
Senast: Dalmas
·
N
Foder & Strö Tänkte bara höra angående hö hämtade två rundbalar hö och dom var ganska gula i färgen såg jag när jag kom hem och öppnade den ena.. det...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Niantrezz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka