hö -kostnad/kg

M

Morningstar

vad betalar ni för årets skörd av hö?
vad betalar ni som får fjolårets skörd?

Jag betalar 1.30/kg för årets skörd.
fjolårets vet jag inte då jag bara köper årets...

Sv: hö -kostnad/kg

Jag betalar 2 kr kilot, hemlevererat och analyserat.
Han har bara årets hö.

Vi betalar 2:-/kg och då får vi hämta det själva samt betala analys om vi vill ha det.

Malin

Hö i småbal kostar 2.30 kr/kg + moms 0,58 kr/kg = 2,88 kr/kg.
Halm i småbal kostar 1,15 kr/kg + moms 0,29 kr/kg = 1,44 kr/kg.

Ej analyserat hö men hemkört till stallet och hjälp med avlastning ingår. Höet passar mina ponnyer utmärkt bra.

Vi bor på Färingsö utanför Stockholm och priserna gäller strå skördat 2006.

Jag betalar 1,50/kg för årets skörd (oanalyserat). Köper aldrig av fjolårets så där har jag ingen koll på priser.

Vi betalar 2:40/kg för årets skörd. Jag tycker detta är i mesta laget, men har inte funnit ngn annan som kan leverera billigare. Vi måste ha ngn som kan hissa upp balarna också då vi beställer för minst 3000 kr åt gången.

Flera på stallet har storbalsensilage, men jag är tveksam då kvaliteten är väldigt varierande. Dom betalar 1.80 så prismässigt är det ju stor skillnad.

Vårt hö skall komma från Värmland??? Men säljs i Skåne.

Vi betalar 3kr kilot i vårt stall. Tycker det är jättemycket!

Jag betalar 1.60 kr/kg för analyserat hö av årets skörd!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: Hello
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 684
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar