Hö i lösdrift till stora och små hästar

Lycanthrope

Trådstartare
Ni som ställer in hela hösilagebalar i hagen, eller som fyller på med väldigt mycket hö på en gång, hur gör ni för att undvika spill? Bilder givetvis!

Foderring? Höhäck av något slag?

Jag har idag en höhäck (användes lite förra vintern bara) men det blir nog lite problem när shettis ska nå också. Hur löser man det på bästa sätt?
Här går ju en nordsvensk, en quarter och en shetlandsponny i vinter.

Sv: Hö i lösdrift till stora och små hästar

skulle tro att du hittar flera trådar om du söker på "foderhäck", för jag vet att jag har lagt ut bilder på mina lösningar ett flertal gånger.... :idea: (jag har också både shettisar och stora hästar + får...)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 356
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 120
Anläggning I januari får jag hem ett förhoppningsvis dräktigt sto (köpt lite "grisen i säcken" hon är bara ultraljudad 3v efter betäckning då hon...
Svar
6
· Visningar
1 587
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka