hö eller hösilage

S

Sammy

Hej,
Jag måste köpa hö för vintern, men jag vet inte om jag ska köpa hö eller hösilage i småbalar. förre året har jag haft hö men då hämtade jag det varje vecka med min personbil, 6 småbalar. Jag behövde inte mer, då jag bara har haft två minishettisar. Men nu kommer en haflinger till och jag vet inte om jag ska köpa hö och bygga en stall för att bevara hö eller hösilage i småbalar, som inte finns i närheten och måste blir levererad. Vet inte om det finns en stort skilnad mellan prisarna. Vad tänker ni...?

Sv: hö eller hösilage

Ju större partier foder du kan köpa ju lägre brukar priserna bli. Men kostnadsmässigt brukar silage i småbal vara det dyraste alternativet. Beror lite på vilken storlek det är på balarna för det finns från ca 20 kg och till 100 kg som kan räknas som småbal.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 545
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 122
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 437
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023