Hmm, viktnedgång?

nevin

Trådstartare
Jag är gravid i v 29 och har hitills gått upp 8 kilo i dagsläget. Det är väl kanske ganska normalt, men det jag undrar över är varför jag nu går NER i vikt?


För fyra veckor sedan låg jag på nästan 10 pluskilon, idag är det som sagt 8..... För tre veckor sedan vägde jag ett hekto mindre än idag, så för det första gick jag ner 2 kilo på en vecka, för det andra har jag lagt på mig ett hekto på tre veckor........ Var hos barnmorskan i onsdags och mätte mage, lyssnade på hjärtat och sånt. Tog då upp det här, men hon tyckte inte det var något att oroa sig för så länge magen växer som den ska och det gör den, är lika stor som jag ska vara i v 32.

Jag började jobba heltid för två veckor sedan, det kan säkert påverka kroppen kan jag tänka mig, men att jag inte går upp något alls fast magen växer så förtvivlat?

Bebis mår bara fint, sparkar ordentligt och rör sig mest hela tiden, så honom är jag inte orolig för. Men det jag funderar över är var vikten försvinner? Nånstans på min kropp borde det ju synas, men det gör det inte heller....... Fast att det är något som händer märker jag ju, jag är väldigt trött och sliten för tillfället.
 
Sv: Hmm, viktnedgång?

Det kanske är vätska som du gjort dig av med?

Det var mega varmt under några dagar och jag drack litervis med vatten och då gick jag ner i vikt och det var vätska som försvann (gud så smidig jag kände mig i ben och fötter då ;) )
 
Sv: Hmm, viktnedgång?

Ja, jag hoppas det! Jag har inte börjat samla på mig vätska än, utan är fortfarande lika stor i fötter och händer, när det var varmt behövde jag lite större skor, men bara en halv storlek eller så.

Känns konstigt att gå ner ändå när jag borde gå upp, det här är nog enda gången i mitt liv jag VILL sluta gå ner i vikt :D
 
Sv: Hmm, viktnedgång?

Jag blir bara lite tjock om vaderna, märker ingen större skillnad i skostorlek. Utan mer att det känns tungt och segt, som att springa i knädjupt vatten ;)
 
Sv: Hmm, viktnedgång?

Usch vad jobbigt det låter.... Jag är glad att mina ben är okej, däremot är magen ivägen överallt nu. Blir flåsig av allt och det är ganska tungt att jobba nu. Tur att det bara är 4 veckor kvar på det. Sen ska jag nog inte jobba alls innan det är dags för liten att titta ut!
 
Sv: Hmm, viktnedgång?

Härligt, då håller jag tummarna för att du blir beviljad det :bump::bump:
 
Sv: Hmm, viktnedgång?

Jag tror och hoppas på det. Var int på arbetsmiljlöverkets hemsida och enligt deras gravid folder borde jag inte ens sätta foten innanför grindarna :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För 1 år sen ganska precis opererade jag bort en stooor hjärntumör. Vid inskrivandet vägde jag nästan 63kg. Efter 2 mån började jag...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: tanten
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 624
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 803
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp