milly
Trådstartare
Om hästen (4-årig ranglåg nsv bruks valack, LB introvert) följer en (som i join up/followup) "som en svans" och stannar och går inte om mig (stannar med bogen bakom mig) om jag stannar så är det skitbra. MEN - han drar öronen bakåt när han följe mig?! Ser sur ut... Varför? Utmanar mitt ledarskap? Han är ju inte sur annars nån gång! Bara när han följer mig då vi går iväg (fritt i paddocken). Så fort vi stannar så har han öronen framåt igen och är avslappnad. När vi går blir han "på hugget" och drar öronen bakåt?!? Men följer mig bara som en svans, springer när jag springer, stannar när jag stannar.
Jag vet att han utmanar mitt ledarskap ständigt genom att t ex försöka ta tuggor när vi är ute o rider, genom att strunta i mina kommandon ibland o sånna där grejer... vi är ju inte klara med ledarskapet, han respekterar inte mig som ledare till 100% ännu. Han ifrågasätter mig fortfarande och det är inte så konstigt för jag är nog inte så övertygande ännu. Men jag tränar mig på det!
Jag vet att han utmanar mitt ledarskap ständigt genom att t ex försöka ta tuggor när vi är ute o rider, genom att strunta i mina kommandon ibland o sånna där grejer... vi är ju inte klara med ledarskapet, han respekterar inte mig som ledare till 100% ännu. Han ifrågasätter mig fortfarande och det är inte så konstigt för jag är nog inte så övertygande ännu. Men jag tränar mig på det!