I
Ideaal
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..
Jag vet inte hur du tänker men jag skulle ALDRIG rida på så sjuka hästar.
Penny_Lane skrev:Tja varför går Butterfly Flip med ringskor fram + sula??:smirk: För att dom behöver det.
Jag har en som är i stort sett utsliten i sina framben därför har han nu fått order om ringskor av veterinär. Innan gick han med vanliga skor. Han fick samtidigt order om att ha en något högre trakt, tåriktad sko och skos med 4 veckors intervaller istället för 8 veckor. Han är 13 år och har under loppet av de 7 åren hunnit med att få en spricka i bakknäet, fastna i staketet och skära sönder hela frambenet, hoppa över en järngrind fastna och stå en vecka på djursjukhus med mera med mera. Samt ha ungefär 25 hovbölder pga av tappsko. Står han utan skor i mer än 24 timmar svullnar hans ben till stolp storlek och är brinnande heta. Inte särskilt nyttigt.
Den andre är 10 och har under de 4 år jag haft honom aaaalltid gått med ring och eggskor. Det är en stor häst och han ahr av flertalet duktiga veterinärer fått omdömmet att jag har en oklanderlig hovvård. Ungefär som hästen ovan klarar han sig inte utan skor. Han gick en period utan ringskor fram i sommras. Som följd fick han dubbel strålbenshälta, dubbel hovledsinflamation, ont i framknäna samt bägge haserna. Tack men nej tack vad Käre Strasser än har att påpeka kommer mina hästar att fortsätta att bli skodda efter 2 av sveriges bästa veterinärers rekomendation. Sjukbeslag eller inte. Åk till en stor tävling och kolla HUR många tror ni går oskodda resp med vanliga skor?? Inte så många. Jag har tävlingshästar som skall prestera inte hästar som i bästa fall går att rida 1 månad om året.
Jag vet inte hur du tänker men jag skulle ALDRIG rida på så sjuka hästar.