Mysaan
Trådstartare
Det finns ett tomt stall jättenära där jag bor. Ägaren till stallet har inte velat ha min häst inhyrd. Frågade där först av alla ställen. Detta pga att de haft hästar där tidigare och då red ryttarna ut i skogen och skrämde bort rådjuren mitt under jakten när ägaren var och jagade. Han blev inte glad.
Ägaren är kompis med oss och hjälpte bla till när jag hämtade hem killen. Han brukar fråga hur det går och sambon svara alltid: "Bra fast helst vill gumman ha sin kille på din gård".
Nu har de i alla fall börjat överväga att plocka in lite hästar igen. Gissa vilken häst som kommer få flytta dit om de bestämmer sig. Min lille kille.
Är så himla glad för det kommer bli som mitt egna stall och dessutom får jag bara 3 km tor mot nu nästan 1 mil. Dessutom slipper jag knasiga stallägare som jag inte riktigt kommer överrens med.
Blev så glad när sambon ringde hem från jobbet och berättade det så jag blev bara tvugen att dela med mig. Fast då måste jag ju skaffa fler hästar eller hur? Inte kan killen gå själv?