Hjular av lycka!!!

Mysaan

Trådstartare
:banana:

Det finns ett tomt stall jättenära där jag bor. Ägaren till stallet har inte velat ha min häst inhyrd. Frågade där först av alla ställen. Detta pga att de haft hästar där tidigare och då red ryttarna ut i skogen och skrämde bort rådjuren mitt under jakten när ägaren var och jagade. Han blev inte glad.

Ägaren är kompis med oss och hjälpte bla till när jag hämtade hem killen. Han brukar fråga hur det går och sambon svara alltid: "Bra fast helst vill gumman ha sin kille på din gård".

Nu har de i alla fall börjat överväga att plocka in lite hästar igen. :rofl: Gissa vilken häst som kommer få flytta dit om de bestämmer sig. Min lille kille.

Är så himla glad för det kommer bli som mitt egna stall och dessutom får jag bara 3 km tor mot nu nästan 1 mil. Dessutom slipper jag knasiga stallägare som jag inte riktigt kommer överrens med.

Blev så glad när sambon ringde hem från jobbet och berättade det så jag blev bara tvugen att dela med mig. Fast då måste jag ju skaffa fler hästar eller hur? Inte kan killen gå själv?

Sv: Hjular av lycka!!!

Åh, så spännande! Det är skönt att ha eget stall och slippa en massa andra och ta hänsyn till.
Jo, nån häst bör han ju ha som sällskap! Bara att börja spana annonser....

Jag spanar. :) Funderar på att ta hem en shettis så min pojkar kan rida lite. Min 2 åring har ruggig balans och skulle förmodligen bli en bra ryttare. Dessutom så kostar ju inte en shettis så mycket i mat.

Tror sambon kan börja gnälla annars. :) Han har ingen riktig förståelse för detta.

Senast ändrad:

Jag köpte en minishettis som sällskap till min store häst. Men under sommaren blev minin dålig av gräset och fick gå i egen nerbetad hage. Efter en tid "var vi tvungna" att köpa sällskap till lille plutten så nu har jag två minishettisar här. De är goa!

Tycker shettisar är super mysiga och roliga ponnysar. Lärde mig faktiskt själv rida på en shettishingst en gång i tiden. :love:

Håller tummarna att det går bra nu!!!

Lyxproblem??? :)

Vad var ett lyxproblem tyckte du?

Fast du ibland kan det faktiskt vara skönt att ha lyxproblem oxå eller hur.

Mysaan skrev:
Lyxproblem??? :)

Vad var ett lyxproblem tyckte du?

Fast du ibland kan det faktiskt vara skönt att ha lyxproblem oxå eller hur.
Lyxproblem = att vara tvungen att skaffa en till häst... ;)

Visst, lyxproblemen är de bästa, om du frågar mig! :D

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 599
Senast: super
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 431
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är i behov av lite peppning eller delning av era erfarenheter. Jag är en 16-årig tjej som brinner för hästar. Jag har...
Svar
16
· Visningar
2 022
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama