hjul på dramaten

Det första är mer märkligt eftersom om du går till en fysisk butik så vet du ju heller inte på förhand vad produkten du letar efter kostar.

Jag skulle snarare säga att det är jämförbart med att gå till en fysisk butik som inte har några priser på hyllorna. Vill man veta vad något kostar måste man ta kontakt med en säljare - vilket är hela syftet med att tvinga kunderna att fråga efter priser, alltså att få kunden att söka kontakt istället för att fundera själv.

Nu tror jag inte de är onda på något sätt, men jag tycker det är ett otrevligt knep. Det är mycket möjligt att de har så komplicerade/lätt sammanblandade produkter att man som kund nästan alltid behöver hjälp av en säljare för att välja rätt produkt. Hos en del är det så. Men hos andra är det just ett knep, och hela grejen gör mig lite obekväm (alt. ilsken). :cautious:

Jag skulle snarare säga att det är jämförbart med att gå till en fysisk butik som inte har några priser på hyllorna. Vill man veta vad något kostar måste man ta kontakt med en säljare - vilket är hela syftet med att tvinga kunderna att fråga efter priser, alltså att få kunden att söka kontakt istället för att fundera själv.

Nu tror jag inte de är onda på något sätt, men jag tycker det är ett otrevligt knep. Det är mycket möjligt att de har så komplicerade/lätt sammanblandade produkter att man som kund nästan alltid behöver hjälp av en säljare för att välja rätt produkt. Hos en del är det så. Men hos andra är det just ett knep, och hela grejen gör mig lite obekväm (alt. ilsken). :cautious:

Jag håller inte riktigt med. Det är ju inte en webbutik, utan de har de vanligaste produkterna på sin hemsida för att visa vad de säljer. Sedan får man besöka butiken för att handla - eller fråga om de kan tänka sig att skicka. Med så många prylar som de säljer så skulle de tvingas ha en anställd bara för att sköta hemsidan om priserna ska hållas uppdaterade.

Jag håller inte riktigt med. Det är ju inte en webbutik, utan de har de vanligaste produkterna på sin hemsida för att visa vad de säljer. Sedan får man besöka butiken för att handla - eller fråga om de kan tänka sig att skicka. Med så många prylar som de säljer så skulle de tvingas ha en anställd bara för att sköta hemsidan om priserna ska hållas uppdaterade.

Jo, jag hänger med på det. Det var den mer generella (som jag uppfattade det?) jämförelsen med att prislöst var detsamma som att kliva in i en butik som jag vänder mig emot.

Jo, jag hänger med på det. Det var den mer generella (som jag uppfattade det?) jämförelsen med att prislöst var detsamma som att kliva in i en butik som jag vänder mig emot.

Min jämförelse handlade nog mer om att skälet till varför man väljer bort ett alternativ: Det faktum att butiken har en hemsida där de redogör för de vanligaste produkterna som de lagerför men utan att ange priserna. Jag tycker att det är en konstig principiell hållning. Det hade med andra ord varit okej att handla från dem om de inte hade haft en hemsida alls. Det blir ju jättekonstigt och jag kan inte tänka mig att det är så @ameo tänker. Istället måste det handla om frustrationen över att man inte får reda på priserna förrän man tar kontakt med butiken - men samma sak gäller ju om jag ska handla i butiken runt hörnet där jag inte på förhand känner till priserna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 872
Senast: Amk
·
B
Dressyr Hej alla! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min kompis har köpt ett sv. hblsto för ett par månader sedan som hon ska låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama