Hjorthornolja

U

Uddatyp

jag har beställt Hjorthornolja spray nu till pållen..
men nu läste ja ju att de inte är bra när de kommer sol på de?
hur ska man då kunna ha de på hästen i hagen?

någon som provat de? måste man spraya ner hela hästen eller så? för de va inte så mycke i flaskan och de va ju inte billigt heller..

Sv: Hjorthornolja

Hur koncentrerad är den hjorthornsoljan du köpt?

Min flaska kostade 50 DKK och innehöll 200 ml oerhört koncentrerad olja. Jag blandar ut den med 2/3 matolja. Köpte flaskan för fyra år sedan, har använt varje sommar, och minst hälften finns kvar.

Jag använder hjorthornsolja endast när solen inte skiner, eller möjligen under magen på hästen när solen står på och bromsen är i sitt esse. Jag duttar på med hjälp av en liten svamp.

Immer

Jag köpte en flaska som jag sprayar på hästarna, räcke med två sprut och har varken hört eller läst att det ska bli dumt i solen?

Hörde senast i onsdags att det inte skulle vara tillåtet att använda oljan.. Att den typ inte är godkänd av något...

vi använde det på -80 talet till beteshästarna. det behövdes bara lite lite, och luktade aber länge. men effektivt va det och några reaktioner på solen hade vi aldrig heller.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 627
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka