Hjort horns olja??

orcide

Trådstartare
Vart kan jag hitta Hjort horns olja??
Snälla tippsa mej då våra hästar blir uppätna av allehanda smådjur :(
 
Sv: Hjort horns olja??

Finns redan en tråd om detta om jag inte mins helt fel runt maj eller liknande var den igång. Så använd sökefunktionen så får du fram den tråden :)
 
Sv: Hjort horns olja??

men i den tråden kom det väl alrig fram nån länk eller affär man kan köpa det i eller?
 
Sv: Hjort horns olja??

Jag har hört att de e förbjudet i Sverige, men de finns i Danmark, vet inte var men, de e en i mitt stall som har det. Om jag får säga min mening, del LUKTAR ÄKLIGT!
 
Sv: Hjort horns olja??

Antagligen inte, men det berode på att det inte gick att köpa i sverige utan man måste köpa den från danmark. Så det är lättare om du läser den tråden. Där står det vart den finns att köpa. Frågan är om det ens går att beställa in till sverige, beror ju på vilka företag som säljer det.
 
Sv: Hjort horns olja??

Jag fick köpa min från Danmark. MEN - det gav NOLL effekt på odjuren. Bromsarna käkade lika mycket på hästarna ändå. Så enda resultatet blev brunfläckiga (jag har skimlar) hästar som luktade APA. Men var lika bitna. Jag kastade hjorthornsoljan och gav upp.

Det är btw cancerframkallande, därför den drogs tillbaka och enbart fanns på licens. Hur det är idag vet jag inte.
 
Sv: Hjort horns olja??

jag vet inte om det där med cancerframkallande stämmer riktigt..i dagens samhälle påstås det ju att praktiskt taget allt är cancerframkallande MEN jag håller med den hjälper inte såå mycket..den gjorde det i början men sen var det som att monstrena blev immuna..och ja det stinker och får man det på händerna så kan man ju räkna med att lukten sitter kvar ett bra tag..
 
Sv: Hjort horns olja??

Jag blandar lite hjorthornsolja (sambons far köpte det på en lokal färgaffär) med lite olja, ½ l vatten, 20 droppar citronella, 20 dr lavendel och 20 dr tea-treeolja (och kanske ngt mer - jag kommer inte ihåg vad det är i alla de där små flaskorna med eteriska oljor, de står i stallet...).
Det fungerar i alla fall faktiskt riktigt bra! :bow: Det luktar illa, men det kvittar så länge hästen slipper de värsta insekterna! Vet inte om det blir brunflammigt (hästen är fux!).
 
Sv: Hjort horns olja??

Men EU förbjöd ju hjortronolja för ett par år sen för alla djur utan smågrisar. Eller visst va det så? Hörde det iaf och det var med som förslag iaf...
 
Sv: Hjort horns olja??

Det är inte förbjudet alls.
Jag har kollat det redan.
MEN nu har jag hittat en som jag kan köpa av så om nån är intresserad så kan jag köpa in o ni kan köpa av mej ..
Jag finns i norra stockholm men skickar gjärna .
 
Sv: Hjort horns olja??

orcide skrev:
Det är inte förbjudet alls.
Jag har kollat det redan.
MEN nu har jag hittat en som jag kan köpa av så om nån är intresserad så kan jag köpa in o ni kan köpa av mej ..
Jag finns i norra stockholm men skickar gjärna .

Hur stor är förpackningen och vad kostar de?
M vH A_Z
 
Sv: Hjort horns olja??

atså man spyr och kan inte andas!! de i vårat grannstal använder det till sina hästar och det stinker som F*n och det stallet ligger endå 500 meter ifrån oss.. haha och nu när jag öppnade denna tråden så kände jag den äckliga lukten :eek: men eftersom att inte ens en människa jkan andas när man är nära hästen så borde ju alla insekter dö när de är 1 km från hästen :smirk: de köper sitt i våran vanliga ridsportsbutik
 
Sv: Hjort horns olja??

Det stinker och fastnar på allt som kommer i närheten. Som tjära eller kåda eller illaluktande klister. Finns inget annat med annorlunda konsistens du kan använda. Varning för förstörda kläder annars.
 
Sv: Hjort horns olja??

Håller fullständigt med det lukatar skunk om det o kläder o allt blir förstörda. Kan inte vara nyttigt att kleta det på hästen.
 
Sv: Hjort horns olja??

Skulle inte köpa det om jag var du, bromsar och knott osv. biter lika mkt iaf... Luktar jätteäckligt och fastnar på allt! Om man får det på kläderna kan man kasta dom efteråt... Inte alls kul...

Dollar
 
Sv: Hjort horns olja??

orcide skrev:
Vart kan jag hitta Hjort horns olja??(

Prova med att söka på exempelvis Google. Men ge :devil: i särskrivning. Det heter hjorthornsolja (i ett enda ord och inte tre).

Immer
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag håller på att bli galen här. Tiken, som är allergisk mot det mesta, har ätit Arion Lax & ris i flera år utan problem. Nu har de...
2
Svar
32
· Visningar
2 364
Senast: Meibla
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 276
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 518
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 146
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp