V

Vallencia

Har hört ryktesvägen att Hjo-Ko är inställt, är det någon annan som möjligtvis har hört detta. Mest lite för planering om man skall åka till High Chaparall och titta på lagtävlingen som går av stapeln där samma helg.

Sv: Hjo-ko

Hej!
Hjo-ko är inställt pga ringormssmitta i boskapsbesättningen.
Eftersom man inte kan vara säker på att smittan är borta till tävlingen, så har man i samråd med veterinär valt att ställa in.

Tråkigt, men rätt beslut.
/Mike

*kl*

Det finns en tävling på greva-gården samma helg, Nordic western festival. När jag talade med arrangören sist (QP challenge) Så jobbar han för fullt med att få dit kor så att det kan bli kossegrenar, han ska ju ha det som ett nordiskt mästerskap. Tror att det är både allbreed och quartershow.

Ett litet tips ifrån mej:laugh:
/LL

*kl*

Det finns en tävling på greva-gården samma helg, Nordic western festival. När jag talade med arrangören sist (QP challenge) Så jobbar han för fullt med att få dit kor så att det kan bli kossegrenar, han ska ju ha det som ett nordiskt mästerskap. Tror att det är både allbreed och quartershow.

/LL
Aha! Tack.:bow::bow:

Är väl inte helt lätt att ta dit andra kor när ens egen besättning är smittad

Tycker det är helt rätt beslut att ställa in, hoppas att man hinner bygga klart och fixa underlaget till nästa år istället

Malin

Är väl inte helt lätt att ta dit andra kor när ens egen besättning är smittad

Tycker det är helt rätt beslut att ställa in, hoppas att man hinner bygga klart och fixa underlaget till nästa år istället

Malin

Nej, lätt är det inte. Men det går att göra det.

*kl*

/LL

Det är ju Sun City Roundup A,B,C tävling också 17-20 juli med boskapsklasser, AHQA special events, SCHA-klasser ,time events och vanliga ridklasser. Ett annat tips

*kl*

/LL

Det är ju Sun City Roundup A,B,C tävling också 17-20 juli med boskapsklasser, AHQA special events, SCHA-klasser ,time events och vanliga ridklasser.

*kl*

/LL
what:eek:
kikade in på kallendern..står inget..när ska denna Nordic gå ?

Va! kommer inte Nordic Western Festival bli av?!, hittade inget på hemsidan om att den blivit inställd, men nu blir jag orolig, vill ju verkligen dit och tävla :cry:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 167
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 042
Senast: Lycan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 282
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka