FannyN
Trådstartare
Jag är världens sämsta sjuksköterska när det handlar om kroppen. Tacka vet jag psykiartrin...nåväl,sonen fick hjärnskakning igår kväll...en boll i huvudet när han stod i mål,tydligen hade han på eftermiddagen slagit huvudet i ett annat mål.I en stolpe så att höll på att svimma. Han är ju inte den son varken berättar eller gnäller så det blev ju en överraskning när vi fick veta det efter 6 timmar.
När han på kvällen fick bollen i huvudet ropade han att jag skulle komma,han sa att det snurrade i huvudet och sedan spydde han som sjutton.Ville bara från människorna och till sin säng.
Jag la honom i sängen och pratade en massa och det var inget konstigt,sen kollade jag hans reflexer och ev nackstyvhet och det var helt ok.
Sen somnade han och jag har petat på honom ofta hela natten.Pratat lite varje gång och det har varit adekvata svar.
Nu mår han inte illa men har ont i huvudet och ligger och kollar på film.
Vad är era erfarenheter av detta,hur lång tid ska han vara i stillhet ?
Är det ok att leka igen när han känner för det??
Han är 10 år.
Åsa orolig!!
När han på kvällen fick bollen i huvudet ropade han att jag skulle komma,han sa att det snurrade i huvudet och sedan spydde han som sjutton.Ville bara från människorna och till sin säng.
Jag la honom i sängen och pratade en massa och det var inget konstigt,sen kollade jag hans reflexer och ev nackstyvhet och det var helt ok.
Sen somnade han och jag har petat på honom ofta hela natten.Pratat lite varje gång och det har varit adekvata svar.
Nu mår han inte illa men har ont i huvudet och ligger och kollar på film.
Vad är era erfarenheter av detta,hur lång tid ska han vara i stillhet ?
Är det ok att leka igen när han känner för det??
Han är 10 år.
Åsa orolig!!