I helgen var jag med om något konstigt!
Åkte på tävling på morgonen med unghästen, hemma efter lunch, släpper ut henne med hennes mamma, syster (5mån) och en 22år gamal fullblodsvalack går in och mockar när vi kommer tillbaka 30min senare försöker unghästen springa genom grinden tänker inte mer på det utan byter hage på dem (det är ingen el i den vi bytte till så de går bara där under övervakning).
När vi släpper hästaran kastar sig 22åringen efter unghästen i en vild jakt...
hon sprang i panik ville bara bort och han skulle döda...
Det såg verkligen inte ut som om han kännde igen henne utan i hans ögon var det en ny häst som var i hagen.
De har gått ihop i 2 1/2år
Unghästen har varit iväg förr (ganska ofta även hela helger)
Hon hade samma skitiga täcke på sig
Övriga konstigheter vi har upptäckt på valacken är att han är svullen i höger bog, tappat muskler på höger bakdel, knuta i virvlen höger sida (storlek golfboll), han är matt i ögonen.
Någon som har varit med om liknande?
Vad kan ha hänt?
Åkte på tävling på morgonen med unghästen, hemma efter lunch, släpper ut henne med hennes mamma, syster (5mån) och en 22år gamal fullblodsvalack går in och mockar när vi kommer tillbaka 30min senare försöker unghästen springa genom grinden tänker inte mer på det utan byter hage på dem (det är ingen el i den vi bytte till så de går bara där under övervakning).
När vi släpper hästaran kastar sig 22åringen efter unghästen i en vild jakt...
hon sprang i panik ville bara bort och han skulle döda...
Det såg verkligen inte ut som om han kännde igen henne utan i hans ögon var det en ny häst som var i hagen.
De har gått ihop i 2 1/2år
Unghästen har varit iväg förr (ganska ofta även hela helger)
Hon hade samma skitiga täcke på sig
Övriga konstigheter vi har upptäckt på valacken är att han är svullen i höger bog, tappat muskler på höger bakdel, knuta i virvlen höger sida (storlek golfboll), han är matt i ögonen.
Någon som har varit med om liknande?
Vad kan ha hänt?