Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte konstigare än en vanlig sluta bara att du får tänka dig att du just gjort en volt ut ur väggenÖppna
Precis samma som när jag påbörjar en volt (vrider bäcken så ytter skänkel åker bak och ytter något fram/normalläge och vrider överkroppen så att mina axlar styr hästens framdel) men jag håller lite mer på ytterskänkel och lägger till inner skänkel en aning så vi fortsätter på raka spåret.
Sluta
Samma som när jag avslutar en volt, men bromsar upp lite mer på yttertygel samt lägger till ytter skänkel lite extra.
Diagonalsluta
Samma som i vanlig sluta fast mer ytterskänkel och mindre yttertygel. Tar jag i yttertygel i en diagonalsluta kommer hästen gå ifrån diagonala linjen och fortsätta rakt fram mot kortsidan istället.
Förvänd sluta
Det är inte du som "sitter emot" då?
Många använder sig bara av innerskänkelnhmmmmmmmm hur menar du sitter i mot ??
vilken skänkel i öppnan och slutan är den drivande skänkel då
öppna ex till höger, där gör du tvärt om du sjunker ner lite till höger istället för till v, samma sak här, ytterskänkel reglerar hästens rakrintning och bibehåller balansen samt placerar, framdelen innan för spåret. (inte innertygel) samt driver hästen frammåt. yttertygel reglerar takt och tvärning, innerskänkel håller hästen på spåret samt kontrolerar böjningen. att fastna i innertygel bör undvikas, stöd skall förekomma.
Om vi pratar öppna; ska inte ytter skänkel vara drivande?
Har jag gjort fel hela tiden?
Drar jag bak ytter skänkel och driver med inner böjer sig inte min häst i bålen som när jag gör tvärtom.
(Gud va jag är dålig på att beskriva!)
Kolla axels smiley i det inlägget!
nej, jag fattar inte nu...
Du ska inte böja mer än hästen klarar till att börja med. Den ska kunna behålla takten och framåtbjudningen.
.