• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare joohannaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 888
J

joohannaa

Det är så att vår hund har fått ett svullet öga, man kan se en ganska stor rosa/röd plupp i ögonvrån Det ser väldigt otrevligt ut kan man tycka. Men han verkar dock inte ha ont alls, utan han är precis som vanligt. Vi trodde att de kunde vart något skräp som han hade fått in i ögat och att svullnaden skulle gå ner utav sig själv. Nu har han haft de i två dagar och de märks ingen större skillnad. Är det någon annan som har haft samma problem? Borde man gå till veterinären eller vet ni vad det kan vara?:confused:

Sv: Hjälp!

Man åker in till klinik med ögonbesvär av det slaget:cool: Fattar inte att så många vågar vänta med ögonskador!

De var mina föräldrars beslut att vi skulle vänta någon dag, men vi har bestämt att vi ska till veterinären så fort det går. Tack för tipset om cherry eye, ser ut att matcha!

Senast ändrad av en moderator:

Tror också på Cherry eye var det först ajg tänkte på när jag läste tråden. Hoppas det löser sig för er och hunden =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 584
Senast: tanten
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Sol
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka