Kicki_83

Trådstartare
Nu har min häst varit halt sen i fredags. Inte mycket halt han kan stödja på benet. Han går och linkar lite. Hade 37,8 grader i feber nu i kväll när ja tog den. Frågade förra ägaren och han brukar ha ca 38 grader som frisk. Han är lite varm i hoven. Kan det vara fång? Han är som vanligt annars lika pigg och glad som vanligt. Eller har han bara gjort sig illa ihagen?
Detta är min första häst så ja är inte så jätte van med hur man hanterar detta så tänkte få lite hjälp av er som är mer van.

Ska ja ringa veterinär eller av vakta ett tag?

Senast ändrad:
Sv: Hjälp!!

Jag smsade en privat veterinär här i byn. Hon tyckte ja skulle avvakta ett tag få se om det belv bättre!

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 029
Senast: Meglio
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 488
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka