B

bunnie

hej är det någon som kan hjälpa oss. vad ska man göra när hästen inte vill hoppa på tävlingar? skitfin på träningar o klubb täv.
han tvärnitar och sen andra gg så hoppar han. min dotter orkar inte längre .har haft han i ett år.

Sv: hjälp

hej är det någon som kan hjälpa oss. vad ska man göra när hästen inte vill hoppa på tävlingar? skitfin på träningar o klubb täv.
han tvärnitar och sen andra gg så hoppar han. min dotter orkar inte längre .har haft han i ett år.

Kan du berätta litet mer? Hur gammal är hästen? Vad har den för tidigare tävlingsmeriter? Finns det något mönster i hans beteende, exempelvis att han stannar på en viss typ av hinder? Det är svårt att ge råd utan att veta mer.

Om hästen är skitfin på både träningar och klubbtävlingar verkar det ju konstigt att den skulle tvärnita på en större tävling. Liksom hästen vet ju inte skillnad på vanlig tävling och klubbtävling. Är du säker på att det hela inte har med din dotter att göra ? Hon kanske blir mer nervös när det gäller större tävlingar ? Kanske spänner sej ?
Vad har din dotter för tävlingserfarenheter ? Hur gammal är hon ?

Detta kanske inte alls är fallet, men det var bara en tanke som slog mej.

han har hoppat medelsvår med förra ägaren och har en hel del plac. i la. min dotter är 15 o har tävlat ganska mycket har haft en häst förut som blev blind.

han är elva år. ibland är han tittig men inte nu på sistone. han stannade på en Ld så höjden spelar ingen roll.

Om ni har uteslutit att hästen ifråga har ont någonstans så skulle jag börja fundera över din dotters tävlingsnerver kanske. Om hon har tävlat på en annan häst så kanske den inte har varit lika "lättpåverkad" av ryttaren. Denna häst kanske är mer känslig ? Alltså det behöver inte mycket till för att en väldigt lyhörd häst ska stanna. Men detta som sagt är bara en tanke.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
517
Senast: CarEr
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka