S

Stolpskottet

Ska nu snart vara med på några Halterklasser för första gången på en "riktig" tävling.. Och jag har lite problem med var jag ska ha på mej. :crazy:

Jag är då under 16 och då måste man ju ha hjälm när man rider, men det är väl inte hjälmtvång i Halterklasser?
Jag undrar också hur det är i Trail at Halter med klädseln.

Och detta gäller ju "bara" WRAS tälingar på C, D - nivå..

Sv: Hjälp !

* Putt Putt *

Ingen sosm vill svara på min fråga.. :bump:

i regelboken (nya) står det

505 A Reglementsenlig westernklädsel ska bäras, vilket ska vara ren och prydlig

hur det ska tolkas vet jag inte... men jag tror inte att du får mindre poäng med hjälm.

Ha en snygg westernhatt, kavaj eller en snygg showmanshipptopp, och snygga byxor m boots. Många har byxor av bomull ell polyester matshande till kavajjen eller toppen.

Tack för svaren :D :bow:

Men Finns det några komentarer om kavajen jag tänkte ha ..?
Eller var den för hemsk :rofl:

jag tyckte den var fin!

Själv hade jag min mammas avdankade hoppkavaj (över 20år gammal) i lördags, och ingen höjjde på ögonbrynen :)

Då ska det väl gå bra hoppas jag ;) :D
Men borde man inte kunna ta bort knapparna som sitter bak på kavajen så ser det lite mer "Halter aktigt" ut :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar