I

illis_wl

HJÄLP :eek: :eek:
jag har lånat en häst som hela tiden smiter vet ni nåt sät att hålla han inne:confused: :confused:

Sv: Hjälp

smiter han från boxen? i så fall kan ni ju fixa ett extralås till boxen.
men för att kunna hjälpa dig mer så behöver vi nog en lite mer exakt beskrivning.:smirk:

Precis..!

Och är det hagen: lägg till två trådar och sätt ett ordentligt agregat direkt i anslutning till den hagen.:smirk:

Kontrollera stängslet så elen går fram, men har hästen täcke eller mkt päls så kanske den inte känner av elen ändå.Jag hade lämnat tillbaka en häst som alltid smiter, man orkar intei längden å det känns osäkert att behöva ha ansvar över en sån häst, vad händer om den sticker ut på en väg & blir överkörd?

Som mitt inlägg i annan tråd om smitning från hagen...

Följ de andras råd först, hjälper inte det, så som allra sista lösning, prova en järngrimma. Har aldrig träffat en häst det inte hjälper på.
Grymt, men hjälper, och behöver bara användas en gång eller två, och så är det bra för all framtid. Och din häst slipper bli påkörd och kanske dödad om han rymmer.

:crazy: Verkar vara för sent tyvärr.trådskaparen lyser med sin frånvaro och nu misstänker vi att hon är ute och letar efter sin pålle...:rofl:

Som en gammal klok farbror sa:

"Ett bra bete är bästa stängslet"

En häst som har betsämt sig för att ta sig ut går aldrig att stängsla in. I så fall får du mura in den :crazy: . Du får nog se till att hagen är ett ställe som hästen vill stanna på. Du känner ju hästen bäst, så du vet säkert vad det är. Mat, en rolig polare, ett träd att gnaga på?

Lycka till!

"Ett bra bete är bästa stängslet"

Inte för den shettisen jag hade som liten ;) Hon skulle ut bara för sakens skull.

Tack för alla svar ska snart flytta dom till en ny hage med lite bete i !

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 337
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama