• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ica_saga
  • Startdatum Startdatum
Sv: HjÄlp!!!

Tack!! :) Visste inte vad en speedcart va för nått.. :o Nu vet jag :rofl: Har köpt en remsele och kör bara på fina travbanor. :) Tack alla! Tänkte det var smart att fråga så man inte gör nått dumt! :p Man kan ju lära sig så mycket av att fråga andra. Hoppas fler frågar innan de handlar och får smarta råd av en massa smarta personer och kunna lära saken vidare! Sorry om jag reagerade så som jag gjorde men min häst mådde inte så bra just då så jag hade nerverna på utsidan just då. Sorry om jag dragit er alla under en kamm men jag fattar inte hur ni kan tro att jag skulle köra med en sulky i skogen?

pappa ska åka och köpa en remsele imorgon! :)
Tror ni inte det funkar med Sulky? kör på fina vägar och inte så ofta endå. Tror att det är den sulky för den har smala hjul. Visste om alla kärror & vagnar och så fast inte sulkett. På åby där jag är ibland använder de ju sulkys ju...?

Kan det varit för att du skrev såhär?? Här står det inget om att du kör på banan själv.

Personligen kan jag inte förstå varför man ska köra i sulky om man inte tänker tävla, för det e 17 de mest obekväma man kan köra i.
Sen får man hästen till att jobba på ett helt annat sätt om man har en lite tyngre vagn.

Men lycka till med dn träning.

Om man inte bara använder den till tävlingar - vad använder man den till då? :confused: Jag skulle inte vilja använda en sulky till annat än tävlingar.

... men man kan ju köra me den i skogen oxå, me loksele du vet...*hiihih*Noooooot

Ring mej när du blivit travtränare,lätt att jag sätter hästar i din träning....:D

KL

sluta va så taskiga.
Alla har varit nya i travet någongång.
Personligen tycker jag att det är jätte bra att h*n frågar istället för att bara snörar på sulkyn med en loksele och ger sig ut i skogen.
Hur ska h*n kunna veta att det är inte är så smart?

Nä, jag använder inte heller min sulky annat än till tävling och möjligtvis snabbjobb PÅ banan (det är lättare att slänga med sulkyn på transporten än långvagnen).

Jag skulle tippa på att det går rätt snabbt att köra sönder däcken på en sulky om man sitter på grusvägar eller i skogen, och ett sulkydäck går ju på nästan 1000 spänn att köpa så det är inget jag skulle vilja göra i alla fall.

kl

På tal om...
Har otroliga ponnyminnen från den tiden när man var i den där åldern, ni vet, då ingenting var omöjligt och allt var jättekul..

Tränade ett antal ponnyer en period, några år, enbart i skogen och på åkervägar i en sulky utan sits:o:o:o Jag hängde, på något sätt, i knävecken, smackade på och hej och hå vad det gick på skogsstigarna. :bump: Man lärde sig var de största rötterna satt- då var man tvungen att släppa tömmarna med ena handen och hålla i sig i skalmen...
På något ställe satt trädstammarna så tätt att jag fick kliva ur och lyfta sulkyn på tvären för att komma fram:D
Om det hände saker?
Om jag ramlade ur?
Ja visst! Men i barnsligt oförstånd och med guds försyn så överlevde vi, både jag och hästarna...:smirk:

Kan ju tillägga att på mina stora hästar har jag lite mer civiliserade träningmetoder...:cool:

Liknande trådar

Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 662
Senast: Grazing
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar