verrdogan

Trådstartare
Ja håller på å skolar om min travare till en hopphäst. Är de nån som känner till nån bra tränare runt karlstad, Vart ska ja börja?:banana: Har kommit igåmg lite inom akademiskt å så. å han älskar att hoppa. dessvärre hellre än bra. nån som har nå bra tips?
Glad för svar.:p

Sv: hjälp!!

ja skolade om min travare till hoppare :) Precis som Ponnylollo sa så gå inte för fort fram, börja med bommar på marken så att den lär sig att lyfta på hovarna. Tekniken kommer nog med tiden kan jag tro, min lilla dam hade den medfödd :bump:

min kuse har inga problem att lyfta på benen, väldigt steg har han. men resten är ju en stor gåtr. han kan flytta sej från hjälperna å så, men blir ofta helt krinkring när han inte förstår.

min kuse har inga problem att lyfta på benen, väldigt steg har han. men resten är ju en stor gåtr. han kan flytta sej från hjälperna å så, men blir ofta helt krinkring när han inte förstår.

okej, men du va betyder krinkring? :confused:

Så de är lite svårt att få han att lugna ner sej lite innan man börjar jobba han . en värmer man upp i 30min innan så är han villig att lära sej nya saker :d

Jobba mkt med bommar på marken (som sagt) gärna lite cavaletti och sånt också. När du börjar på att hoppa och sånt så hoppa små hinder. Beröm mycket. Kan han båda galopperna ? eller ingen ? Se till att han trav lugnt och fint och hoppa mycket i trav. Steg för steg får man lov å ta, berömma mycket och inte göra för hårda träningspass. Hoppar själv med min travare :rofl:

Han kan galopp, men bara i ett tempo än så länge. toookkk fort :)
Han tycker ju de är så kul att hoppa så han bara tar bettet innan hindret å bara flyger iväg :bump: Fast han hoppar ju hellre än bra =)

då mst du träna på farten mot hindret :p

Min pålle tog också bara tag i bettet o sprang över allting men nu när jag har tränat bort det så hoppar han jättebra :)

Han kan galopp, men bara i ett tempo än så länge. toookkk fort :)
Han tycker ju de är så kul att hoppa så han bara tar bettet innan hindret å bara flyger iväg :bump: Fast han hoppar ju hellre än bra =)

Okej, men då tycker jag att du ska börja med att trava och hoppa. Se till så han kan trava i lungt tempo utan att blir stressad och så, jag brukar länga mina tyglar, då vill hon inte "springa" så fort. Men eftersom han bara ska rusa i galoppen så börja med trav först. När man hoppar (å inte hoppa mycket innan) är det bra att hoppa i trav först, för då könner sig travaren mer säker eftersom dom är van med trav, vänta med galoppen, eftersom den verkar osäker. Alltså börja i trav ;)

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 050
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30