R

Roy

Min blandras hane på drygt ett år är helt coco... INGEN på brukshundklubben kan hjälpa mig... ALLA GER MIG OLIKA FÖRSLAG... så jag tänkte att någon i detta forum är mera hundkunnig och kan hjälpa mig och min ögonsten... det är så att han som liten blivit biten och skrämd av flera hundar och människor och i dagens läge så skäller han och morrar som FEMTIO HUNDAR TILLSAMMANS och det gör att jag inte vet om det är rädsla eller aggrisivitet... men han gör inget mot människor eller hundar om råkar slita sig men han börjar morra om jag kommer i närheten som om det är han som bestämmer... KAN DET VARA SÅ ATT HAN TROR ATT HAN HAR MAKTEN ÖVER MIG??? Gör jag rätt om jag slänger omkull honom på backen och lägger mig på honom när han blir så här coco eller förstärker jag om det är så att det är rädsla så han blir förstörd för livet???

Mvh Roy´s matte
 
Sv: HjÄlp

Anfall är bästa försvar verkar han tycka...det finns en annan tråd här som du kan läsa....Du ska INTE ha omkull honom, utan försöka ge honom självförtroende istället.
Han är naturligtvis rädd ocg det yttrar sig i hans beteende. Läs den andra tråden.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=693889
 
Senast ändrad:
Sv: HjÄlp

att skrämma skiten ur hunden med att anfalla den är kanske inte riktigt rätt väg att gå....

du behöver hjälp med tat avgöra vad problemet sitter,och du behöver hjälp med att kunna fobiträna hunden,altaggressionsbedöma.


liteberoend epå var du bor så finns det tex etologer eller folk som har gått i lära hos tex lars fäldt,det finsn hundpsykologer,det finsn tränare som är vana att göra sådana här utredningar.

du behöver hjälp,fort,inann han av rädsla gr något som kanskada honom,dig eller andra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 204
Senast: Acto
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 226
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 691
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp