U

Ulfen

Har en foderhäst som är helt underbar MEN till problemet,han är så jätterädd om öronen han ställer sig nästan på bakbenen när man tränsar(grimman funkar den kan man ju knäppa upp)Man vill ju inte bråka jag vet ju inte om det hänt nåt,men när tränset är på plats då är allt bra igen:eek:

Sv: Pilla på öronen då

Mitt tips blir att lägga ner en hel del tid på att just pilla på öronen. Inte i långa stunder i taget, men absolut flera gånger om dagen. Gillar han ngt särskilt att äta kan han ju få det i samband med örontafset. Eller passa på när och om han käkar kraftfoder. Gör det helt odramatiskt och bara lite grann och så ngt trevligt direkt efteråt.

;) Krocket

Sv: Hjälp!!

Ulfen skrev:
Har en foderhäst som är helt underbar MEN till problemet,han är så jätterädd om öronen han ställer sig nästan på bakbenen när man tränsar(grimman funkar den kan man ju knäppa upp)Man vill ju inte bråka jag vet ju inte om det hänt nåt,men när tränset är på plats då är allt bra igen:eek:
ta en hel dag på dej då du bara konsentrerar dej på att få honom att fatta med alla medel att det kan vara värt att bli pillad runt öronen i bland .
typ varje gång han böjer sej ner för att få en morot så måste han ducka under din andra arm o stryka öronen mot den osv osv ,,
han ger sej tillslut men du måste vara positiv hela tiden ..
du måste inte berömma men ut´stråla glädje o lugn :)

Sv: Hjälp!!

håller med ovanstående, ta den tid han behöver, smek hans nacke upp mot öronen o smek så mkt du få när han reagerar gå tillbaka till halsen o nacken o fortsätt så, beröm o prata med honom, när han är helt lugn md att du smeker hans öron, gör samma sak fast med grimman/tränset klia hals/nacke lr ansiktet med hand o grimma uppmot öronen så han blir lugn med beröringen av tränst grimman, det kan säkert ta sin tid men ge inte upp.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 993
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 599
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30