C

cleopatra

finns det någon där ute som har något bra tips på hur man kan få in en häst i transporten som inte vill?? jag har nämligen en häst som går upp på rampen men som sen slänger sig bakåt och är sen jättesvår att få fram igen...
innan har han gått rätt på men nu så har han börjat med detta, stegra och bli tjurig... det har inte hänt något i transporten och inte utanför heller så jag vet inte vad det kan vara...kan det vara att han bara har fått för sig att det är läskigt eller är det bara att han är dum och inte vill?? någon som har något bra tips, jag behöver hjälp...

Sv: hjälp...

ALLT handlar om förtroende, du kan använda pisk och vad du vill och tvinga in hästen men den kommer aldrig sluta vara rädd för transporten då, du får bygga upp ett förtroende, det kan ta år, det kan ta dagar.

Sv: hjälp...

Det är ganska svårt att säga vad du ska göra för att få in hästen i transporten! Om jag visste att du tränade NH/PNH skulle det vara en helt annan sak! Vi som gör det har ju våra metoder och redskap....men det viktigaste är att man måste göra allt (även det som inte har m lastning att göra) från grunden! Allt hänger på säkerhet och ömsesidig respekt! Därför är det nog oxå svårt att få ngn att svara och hjälpa till med detta. Just av den anledningen att man inte vet vilken nivå den som frågar är på! Man vill ju inte att ngn ska göra ngt som blir helt galet, eller om man har otur, farligt. ....:crazy: Lite struligt skrivet.....men jag hoppas att du förstår!

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka