O

Onnie

Hej!

Hoppas att det finns någon juridiskt/försäkringskunnig människa här som kan svara på mina frågor.

Jag ska MH-testa min hund, och på kallelsen jag har fått står det att "hundföraren skall vara ansvars- och olycksfallsförsäkrad" men finns det speciella försäkringar för detta även för privatpersoner...trodde mer att man hade ansvarsförsäkring om man hade en verksamhet vilket jag inte har?! :confused: Ska denna typ av försäkring tecknas genom hundens försäkring eller hur ska man göra?! Jag har kikat på det bolag som jag har Sv**and och kan inte hitta någon form av sådant tillägg!

Jag vill ju inte komma dit och bli nekad att vara med för att jag inte har rätt försäkring. :( Snälla, någon som vet?! :confused:

Sv: HjÄlp!

Ansvarsförsäkrad bör du vara genom din hemförsäkring om du har drulledelen också. Har du inte någon försäkring genom jobbet? Där brukar olycksfall ingå.

Hej!

Alltså jag är fortfarande studerande, o bor hemma. Jag är olycksfallsförsäkrad genom mamma o hennes jobb men ansvarsförsäkrad?!! :confused: Ingen aning! Ska kolla det där med hemförsäkring men täcker den även mig som "vuxet" barn så att säga...eller täcker den bara den som står som ägare för hemmet dvs mamma o pappa?! Antar att man ska vara ansvarsförsäkrad om det skulle vara så att min hund attackerar eller skadar någon! (vilket jag inte tror att han skulle göra men man vet ju aldrig :crazy: )

Konstigt, det var det inget om när jag gjorde MH? Men ring till de som du ska göra MHn hos och kolla, de borde ju veta.

Låter konstigt!

Jag har varit med som figge på många MH och det har aldrig diskuteratas om någon försäkring.

Om din mamma har hemförsäkring ingår du i den så länge du bor hemma. Hemförsäkringar brukar innehålla ansvar, men kolla för säkerhet skull

Nu blev jag orolig. Ska göra mh beskrivningen i höst och vet inte om jag har någon sådan försäkring? Stämmer detta verkligen?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347
Ekonomi & Juridik Jag har en bekant som råkat ut för en olycka och det har fått mig att fundera på hur det är juridiskt med ansvar när det kommer till...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Här tar jag för mig och skapar mig en egen tråd då jag sitter och klurar på en hel del frågor. Det poppar ständigt upp flera. :sneaky...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 350
Senast: Hyacinth
·
Ekonomi & Juridik Önskar lite feedback från er hästkunniga människor. Vi är spekulanter på en ponny som är tänkt att bli min dotters första egna ponny...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 748
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar