O

opixa

Min kompis sköthäst är en welsh/shettis 14-15 år oh fattar inte galoppfattningar! HJÄLP! Hon är superseg på banan, men rider ut regelbundet, skulle de hjälpa mer me sporrar? Hon har ridit i 5 år. Kram

Sv: Hjälp

hej! fattar hästen galoppfattningar om man rider ut? om den gör det kan det hjäpa med sporrar eftersom hästen antagligen bara är lat, men man ska ju inte annvända sporrar i onödan

Sv: Hjälp

eh.... om hästen är superseg och slö kan d ju va nått fel på den ?

kännns inte rätt att tvinga en häst som inte frivilligt går att gå .. alla hästar kan fatta galopp ...det är naturligt för dem ... om det inte går med ryttare så är det antingen ryttarens bristfälliga ridnings fel eller att hästen har ont ... det är i alla fall min åsikt ....

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 524
Senast: Blyger
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar