Sv: Hjälp!
min dvärgvädur är hur gosig och sällskaplig som helst, men hon sprattlar när jag lyfter henne. det är obehagligt helt enkelt, och hon är inte så van vid det då hon för det mesta hoppar runt fritt på golvet. vad skulle du säga om nån som är tio gånger större tog tag om din mage och lyfte upp dig jääättehögt?
hänga stilla och tänka "åh vad mysigt"?
JennyK - din ninis är det nog absolut inget fel på, var lugn osv bara, och var stadig när du lyfter henne och håll henne tätt intill dig så hon känner sig säker, så blir det nog bättre snart.
brave_heart - din kanin verkar faktiskt vara rädd för dig. att han bits när du tar upp honom ur rasthagen är ju inte konstigt, han vill ju stanna kvar
sitt vid hans bur och prata med honom, kanske håll in handen i buren med någon godsak. ha tålamod. efter ett tag kan du försöka klappa honom lite försiktigt. prata hela tiden med lugn och uppmuntrande röst, och beröm honom när han är snäll! ge grönsaker först när du har fått klappa honom t ex. när du lyfter, gör som jag skrev här ovanför. stadigt och håll honom tätt intill dig, var lugn och trygg!
hoppas allt går bra för er