H

horsewhisper

Har ett hbl sto som beter sig märkligt. Igår morse hade hon varit sur och varit elak mot en annan häst i stallet, sa stallägaren. Hon har aldrig gjort så förut och på kvällen när jag åkte ut så var hon grinig när jag skulle rida och efteråt så började hon slå med ena bakbenet och svansen gick hela tiden, hon kollade bakåt också, så vi började fundera på att hon hade ont i magen eller hade något som stack henne bak. Vi kollade men såg inget och gjort ifrån sig har hon! När jag ställde in henne på box blev hon bättre. Idag så vet jag inte hur hon beteede sig imorse, men antar att de inte var något för stallägaren har inte hört av sig. Var ut på em och tog in henne och hon var lugn då, men efter att vi tog in hästarna på kvällen och ställt henne på box så började svansen gå igen och hon började sparka och såg rädd ut. Hon kollade bakåt igen och började även hugga och försökte komma åt på ryggen, och kröp ihop med bakändan. Jag kollade henne bak igen men såg inget, men funderar på magont eller kanske urinvägsinf.?!? Har ringt till veterinär som sa att vi skulle tempa och gå ut med henne igen och få se om hon beteede sig lika, och hon slog då med, men hon hade ingen feber! Hon har nyligen varit brunstig. Ska ta ut vet imorgon. Men vill veta om någon vet vad det kan vara?????? :confused:

Sv: HjÄlp

Kolla så hon inte har fått något kryp i svansen, precis så beter sig min häst när hon fått älgloppor(flugor) eller hästflugor.
Kolla igenom svansen.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 555
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 856
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka