Gabriol

Trådstartare
Har fått hem sadeln, nu återstår bara ett problem eftersom jag aldrig sadlat med en westernsadel förut.
Hur fäster man sadelgjorden och alla remmar? :crazy:

Det beror på,är det hål gjorda i "gjorden" som sitter fast på sadeln?
Om det är det,ta den och trä i i gjorden,upp i ringen igen och så många varv som behövs och sedan stoppar du i piggen på gjorden i ett hål och trär i resten upp i en annan "flärp" :D Svårt att förklara :crazy:
Om det inte är några hål,då gör du likadant som ovan men gör en slipsknut istället.I ringen,ut på en sida,över på andra sidan inunder och upp i ringen igen och ner inunder igen :D Gud vad jag är dålig på att förklara....men hoppas du förstod iaf ;)

Oj, vilken förklaring! :p

Ska försöka göra som du sa. :)

Men, på andra sidan den långa gjorden sitter fast så är det en lite mindre dubbelvikt läderrem, ska den bara ligga dubbelvikt runt ringen och så fäster man bara sadelgjorden där?

/ Zofia.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 021
Senast: super
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 811
Senast: Seabaz
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: Mirre
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama